חסן סאלח, שהוגדר לפי דיווחים ברשת "סקיי ניוז" בערבית כאחד ממומחי הטילים הבולטים בחיזבאללה וחוסל אתמול (חמישי) בתקיפה האווירית בכפר רומאן בדרום לבנון שמיוחסת לצה"ל, שימש כמפקד מרחב הר דב בארגון הטרור השיעי. לפי הדיווחים בתקשורת הערבית, לסאלח היה ניסיון מבצעי רב. הוא היה בכיר בכוח רדואן, יחידת העילית של חיזבאללה, היה אחראי לירי לכמה מרחבים בצפון הארץ בתקופה האחרונה, ודרגתו מקבילה לדרגת מפקד חטיבה.
2 צפייה בגלריה
חסן סאלח (ג'עפר) מפקד בדרג בכיר בכוח רדוואן חוסל בתקיפה בלבנון
חסן סאלח (ג'עפר) מפקד בדרג בכיר בכוח רדוואן חוסל בתקיפה בלבנון
חסן סאלח וזירת התקיפה בדרום לבנון
2 צפייה בגלריה
זירת תקיפה שיוחסה לישראל ב כפר רומאן בדרום לבנון שבה חוסל לפי הדיווחים חסן סאלח מומחה טילים של חיזבאללה
זירת תקיפה שיוחסה לישראל ב כפר רומאן בדרום לבנון שבה חוסל לפי הדיווחים חסן סאלח מומחה טילים של חיזבאללה
הבניין שהופצץ בכפר רומאן
(צילום: EPA/STR)
לפי דיווחים בלבנון, כטב"ם ישראלי תקף את הבניין שבו שהה בכיר חיזבאללה בכפר שעד כה לא היה יעד לפעילות צה"ל במסגרת חילופי האש משני צידי הגבול. גורם ביטחוני בלבנון סיפר אתמול כי הכטב"ם שיגר שני טילים מונחים לעבר מבנה בכפר. מעדויות בזירה עולה כי מדובר בפגיעה מדויקת באופן יחסי, מאחר שרק דירה אחת או שתיים ניזוקו מהירי. חיזבאללה אישר את דבר מותו של סאלח ושל פעיל נוסף בתקיפה.
בתקיפות שמיוחסות לצה"ל ביממה החולפת נהרגו עוד שלושה פעילי חיזבאללה בכפר בלידא בדרום לבנון. בעקבות כך הגיב חיזבאללה לירי ליישובים בצפון הארץ. בסך הכול לקח חיזבאללה אחריות אתמול על 12 שיגורים לעבר ישראל. בהודעות הארגון צוין בין היתר כי שוגרו שני כטב"מים לאזור קריית שמונה ונורו טילים לעבר בסיס ברמת הגולן. לא דווח על נפגעים או נזק בצד הישראלי.
הבוקר נשמעו בגליל התרעות על חדירת כלי טיס, ובהמשך עדכנה עיריית קריית שמונה כי "יורטה מטרה חשודה". במקביל, כלי תקשורת ערביים דיווחו כי משעות הבוקר אירעו כמה תקיפות ישראליות בכמה כפרים בדרום לבנון.
בתוך כך, גורם בשגרירות צרפת בלבנון מסר הבוקר לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי ארצו ממתינה לתשובת לבנון בנוגע להצעה הרשמית להפסקת אש עם ישראל. גורם בחיזבאללה מסר לעיתון כי ארגונו עומד על דעתו שלא יהיה שיח עד סיום המלחמה בעזה ושלא יתקבלו התנאים הישראליים לעצירת חילופי האש.