אינסטינקט ותחושת בטן שהתבררה מהר מאוד כנכונה הצילה את חייו של ליאור כחלון (25) ששרד את הטבח במסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים.
כחלון ששוכב כעת פצוע במרכז החירום האורטופודי שנפתח בבית החולים "אסף הרופא", עם פציעת ירי בכתף ורסיס בראש גולל את רצף האירועים עד לחילוצו: "הגענו למסיבה שבעה חברים מנתניה. כששמענו אזעקה, נכנסנו לרכב והתחלנו לנסוע לכיוון היציאה. בכביש ראינו מחסום שנראה כמו מחסום משטרתי, עם אנשים שלבושים במדי שוטרים וחיילים - הם סימנו לנו עם היד להתקדם לעברם. הסתכלתי לצדדים וראיתי אנשים יושבים מתים במכוניות שלהם, מיד צעקתי לחבר שלי שיפנה פרסה כי הרגיש לי שהאנשים שלפנינו הם לא באמת שוטרים, איך שהסתובבנו התחילו יריות לכיוון הרכב" .
1 צפייה בגלריה
ליאור כחלון בבית החולים
ליאור כחלון בבית החולים
ליאור כחלון בבית החולים "אסף הרופא"
(צילום: דוברות שמיר)
כחלון נפצע מהירי, והוא וחבריו המשיכו לנסוע בזיגזג בניסיון להימלט מהכדורים שהתעופפו סביבם. הם הבחינו בבסיס צבאי וקיוו לתפוס בו מחסה, אלא שהבסיס כבר נכבש על ידי מחבלים. "ממולנו עמדו 30 מחבלים עם אר פי ג'י וקלצ'ניקוב ופשוט ריססו את הרכב שלנו. בנס נשארנו בחיים - והרכב נתקע", הוא סיפר.
כחלון וחבריו קפצו מהרכבים והתחילו להימלט רגלית מאש התופת. כעבור זמן קצר הוא איבד קשר עם חבריו. "פתאם ראיתי טנק נטוש, למזלי הרע מכסה הצריח לא נסגר ולא הצלחתי להיכנס פנימה להסתתר, החלטתי לזחול מתחת לגחון, חבשתי את הפצע בכתף עם החולצה שלי - ושלחתי הודעות להורים ולמשפחה, אבל כולם שומרי שבת, אף אחד לא הגיב. ניסיתי למצוא מישהו שמכיר את כל החברים שלי ויכול לשלוח מסר מרוכז לכולם", הוא אמר.
כחלון שכב פצוע ומדמם מתחת לטנק במשך שמונה שעות רצופות, כשהוא צופה בבסיס הצבאי הסמוך ורואה איך המחבלים "טובחים בחיילים", לדבריו. "כשאני שוכב מתחת לטנק, מתפלל לצאת מהתופת בחיים, אני רואה מחבלים על אופנועים מצוידים באר פי ג'י על הכתף, נוסעים מסביבי".
אתר המסיבה ליד רעים

החילוץ הגיע כעבור שמונה שעות. "ג'יפ צבאי התקרב לטנק. שמעתי חיילים מדברים בעברית "צעקתי להם 'אני יהודי' כדי שלא יירו בי - והם ענו לי ׳בוא אלינו, אתה בבית'".
לכחלון שלחם בקרקל בשירותו הצבאי הסדיר, אין ספק שהטבח במסיבה היה מבצע מתוכנן לגמרי של החמאס: "אני בטוח ב-100% שהמחבלים ידעו על המסיבה מראש. הטבח היה מאורגן ומסודר, אלו לא היו סתם אנשים , הם היו לוחמים מיומנים, חמושים, שידעו בדיוק מה הם עושים. הם היו מאד מאורגנים".