הריאיון עם ח"כ כלפון
(צילום: נויל האריס)

המערכת הפוליטית עדיין סוערת לנוכח הטענה של ח"כ עידית סילמן (ימינה) שלפיה הותקפה פיזית על ידי אדם שהדף אותה למכוניתה בתחנת דלק במודיעין. סילמן, שמשמשת גם כיו"ר הקואליציה, לא הגישה תלונה בנושא ואף לא פנתה לקצין הכנסת או למשטרה. רק אחרי שספגה ביקורת על כך, העבירה סילמן את הפרטים לקצין הכנסת.
אחרי שנשמעו מצד האופוזיציה צקצוקים ואמירות על כך שסילמן בדתה את התקיפה הפיזית, התייצב היום (ב') חבר מפלגתה יום טוב כלפון להגנתה. "זה קצת מוזר פה שבתקשורת החליטו להפוך את הקורבן לאשם. עידית סילמן היא לא האשם פה, היא קורבן של תקיפות, איומים וקללות", אמר ח"כ כלפון בריאיון לאולפן ynet.
2 צפייה בגלריה
עידית סילמן
עידית סילמן
ח"כ סילמן
(צילום: יריב כץ )
- בכל פעם ששואלים אתכם על התקיפה הספציפית, אתם מדברים על האיומים. "את סיפור התקיפה הספציפית אתם תשאלו אותה ותבררו מולה. אני לא מכיר את כל הפרטים. הבנתי שיש איזושהי בדיקה עם קצין הכנסת ומצאו דברים לפי הפלט של התדלוקים שלה בתחנת פז".
- אבל זה לא אומר שתקפו אותה. "סליחה שאני אומר לך את זה. אם היה מדובר בתקיפה מינית, היית מראיינת עכשיו מותקפת מינית עם טון קצת פחות מאשים".
- מה הקשר? "להפוך את הקורבן לאשם זה משהו שאנחנו מכירים מעולמות אחרים".
- אבל זו לא תקיפה מינית. "את מחכה שתהיה תקיפה? זה מה שאת מחכה? את מחכה לאירוע תקיפה משמעותי ואז תוכלו להגיד 'טעינו, לא היינו צריכים להפוך אותה לאשם במקום קורבן'?"
- נראה שההגנה הכי טובה שלכם היא התקפה על מי ששואל שאלות. "ההתקפה זה מה שאנחנו חווים ארבעה חודשים וחצי, ואת לא יכולה להתכחש לזה, כי יש וואטסאפים ויש עדויות. אתם החלטתם לעשות משפט שדה לעידית סילמן על אמירה אחת שלה ומתעלמים מהתמונה הכללית".
- יו"ר הקואליציה מספרת על מקרה חמור מאוד ואחר כך פתאום אנחנו שומעים על פרטים אחרים. לפני שבועיים בישיבת הסיעה היא מספרת שתקפו אותה בתחנת דלק? "אני לא זוכר דבר כזה, הבנתי שחברי סיעה אחרים כן זוכרים. לישיבת סיעה לפעמים אנשים מגיעים באיחור, לפעמים נכנסים, לפעמים יוצאים. זה משהו מאוד דינמי".
- אבל תסכים איתי שאם בישיבת הסיעה יו"ר הקואליציה הייתה מספרת על תקיפה פיזית, היית זוכר את זה. "אני כן זוכר שעידית סילמן סיפרה, לא פעם ולא פעמיים, ולא רק היא אלא גם ניר אורבך וגם אני סיפרתי על מקרים מאוד בעייתיים של איומים, קללות, הפגנות אלימות. אני זוכר סיפורים בנוגע לילדים של עידית סילמן שגם אוימו והיו במצבים מאוד מסובכים. אני זוכר גם שעקבו אחריה, רכב עם רמקולים".
- תקיפה פיזית היא חציית גבול. "להשתמש במילים ולאיים זה מהר מאוד מגיע לרמה הפיזית. בשורה התחתונה, אירועים קשים היו והלוואי שבמקום לדבר על המקרה הספציפי הזה, כן או לא, שנתחיל לדבר על ההסתה הכוללת ושנתחיל להוריד את הלהבות. אני מאמין בהחלט לעידית סילמן שהיא מושא להתקפות ולאיומים ולקללות מדי יום. כשאתה חווה את זה על בשרך, ברור שתאמין שחבריך לסיעה עוברים את זה".
2 צפייה בגלריה
שירלי פינטו
שירלי פינטו
ח"כ פינטו
(צילום: יואב דודקביץ')
במפלגת ימינה, שממנה באים בין היתר ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד, מסרבים לשמור על רגיעה. ח"כ שירלי פינטו קראה אתמול לח"כ עמיחי שיקלי "וירוס בכנסת ישראל". פינטו הבהירה היום כי בדבריה נגד שיקלי, שפועל בכנסת כאופוזיציה למפלגתו ולממשלה, התכוונה ל"באג" במחשב.
ח"כ כלפון אמר היום בהתייחסו לאמירה השנויה במחלוקת של פינטו: "היא הבהירה את הדברים, היא התכוונה לווירוס במחשבים, ל'באג'. למעשה, יכול להיות שזו אמירה שהיא טיפה קשה. אני לא מתבטא כך, אבל שוב, גם כאן, זה באמת לרדת על מילה אחת.
"אני רואה את הנאומים שלה במליאה ובוועדות, ואין לה את סגנון הדיבור שאנחנו רואים לצערי בצד השני. אפשר להשוות את הנאומים של פינטו עם הנאומים של דודי אמסלם? אם כבר, תבדקו את השפה, תבדקו את הבריונות, תבדקו איך מתייחסים לראש הממשלה וליו"ר הכנסת. אז לרדת על שירלי פינטו, שהיא דוברת שפת הסימנים, בגלל חצי אמירה זה באמת בעיניי קטנוני".