ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את קידומו של תיקון לחוק המאבק בטרור, שיאפשר להכריז על אנשים בודדים בתור פעילי טרור. מטרת התיקון היא לפגוע בדרכי המימון של פעילי טרור בארגונים השונים.
קידום התיקון הגיע לוועדת השרים לחקיקה ביוזמת שר הביטחון יואב גלנט ושר המשפטים יריב לוין, והוא אמור להיות מובא בקרוב להצבעה בכנסת בקריאה ראשונה.
1 צפייה בגלריה
מפגן צבאי בעזה
מפגן צבאי בעזה
מחבלי חמאס ברצועה
(צילום: EPA)
הכותרת
להפוך את עזה ל"שטח B נחות" | היום שאחרי המלחמה עפ"י יעקב נגל
19:59
לפי ההצעה, הכרזה על פעילי טרור בודדים תוכל לסייע בפגיעה בדרכי המימון של פעילים גם בחמאס, בצל המלחמה בעזה. בין השאר נכתב כי חמאס ויתר ארגוני הטרור מקבלים את המימון לרוב באמצעות חלפנות כספים של פעילים ברחבי המזרח התיכון.
עוד נכתב בהצעה, כי תיקון החוק יחזק את האמצעים המנהליים שניתן להפעיל נגד ארגוני הטרור ופעילי הטרור, ויאפשר סיכול יעיל יותר של ערוצי גיוס, מימון והעברת כספים למטרות טרור. הטלת סנקציות פיננסיות על ארגוני טרור ופעילי טרור, נטען, הוכחה כיעילה ואפקטיבית, כחלק מהמאבק של המטה ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון.
ועדת השרים אישרה לקריאה ראשונה גם הצעת החוק של שר המשפטים לוין לתיקון חוק איסור הלבנת הון בנושא העברת מידע למטה ללוחמה כלכלית בטרור.
מטרת החוק המוצע היא להגביר ולייעל את המאבק הכלכלי בחמאס, ולאפשר העברת מודיעין פיננסי ישירות מהרשות לאיסור הלבנת הון למטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור. כיום המידע לא מועבר ישירות - אלא באמצעות המשטרה. העברת המודיעין הפיננסי במישרין אמורה לייעל את תהליכי העבודה, להגביר את אפקטיביות האכיפה ולאפשר סיכול מהיר של מימון טרור.