4 צפייה בגלריה
איתן פיכמן
איתן פיכמן
סמל איתן פיכמן
לוחם השריון סמל איתן פיכמן, שהתמוטט ומת בטנק במהלך תרגיל של צה"ל, איבד את אחותו אפרת לפני שש וחצי שנים, כשהייתה בת 24. לדברי אחותו שירה, אחרי שאפרת נפטרה מסרטן היה איתן זה שהחזיק המשפחה. "הוא היה הסיבה להמשיך בחיים", אמרה הבוקר (חמישי), יממה אחרי שאיבדה גם את אחיה. במקביל, הסתיים התחקיר הראשוני של האירוע ומפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, הודיע על חזרה לשגרת אימונים - שנעצרו לאחר התקרית.
לדברי שירה, "איתן היה האור שהחזיק אותנו, הוא נשאר צמוד להורים. הוא היה בחור שקט, צנוע, טוב לב, אחראי ואכפתי, שמסור מאוד לתפקיד בצבא. הייתה לו סבלנות עד אין קץ. הוא הגיע לצה"ל מלא מוטיבציה, המפקדים אהבו אותו מאוד, והוא עשה עבודה טובה. הוא תכנן להיות מפקד".
4 צפייה בגלריה
איתן פיכמן החייל שנהרג עם הוריו פני ויצחק
איתן פיכמן החייל שנהרג עם הוריו פני ויצחק
"הוא היה הסיבה להמשיך בחיים". סמל איתן פיכמן עם האחיות - אפרת ז"ל ושירה
4 צפייה בגלריה
איתן פיכמן החייל שנהרג עם הוריו פני ויצחק
איתן פיכמן החייל שנהרג עם הוריו פני ויצחק
איתן ואמו. "לא רצה להדאיג אותה, אף פעם לא התלונן"
שירה סיפרה כי אחיה השתתף במבצע "עלות השחר" ותפקד ללא דופי. "הוא היה פעיל מאוד", אמרה. "אנחנו עוד לא יודעים מה קרה לו בטנק", ציינה. "חוקרים את זה. היה נתק איתו בעמדה בין 3 ל-7 דקות. אנחנו יודעים שהוא עבר את החלק הרטוב של התרגיל, ופעל היטב, אבל מתקשים להסביר לנו מה קרה".
"איתן היה בריא לחלוטין", הדגישה שירה. "אולי הוא איבד שיווי משקל וקיבל מכה בראש, אני לא יודעת. אנחנו הסכמנו לנתיחה, אבל בסוף היא לא בוצעה, כי לא היה רופא. לא הייתה לו בעיה רפואית וגם לא בתפקוד, הוא היה מיומן מאוד. הוא לא נכנס למשהו שאסור בכוונה, זו ממש תעלומה ואנחנו ממתינים לתוצאות".
4 צפייה בגלריה
קברו של איתן פיכמן
קברו של איתן פיכמן
חלקת הקבר של סמל איתן פיכמן
(צילום: חיים הורנשטיין)
היא סיפרה על הפעם האחרונה שאחיה היה בבית, לפני שבועיים: "הוא סיפר לנו שחם מאוד בתקופה הזו, אבל אף פעם לא התלונן. לא היו לו מילים רעות להגיד, והוא גם לא רצה להדאיג את אמא".
כאמור, הבוקר הודיע צה"ל על חזרה לשגרת אימונים. "החזרה תבוצע לאחר חידוד נהלי הבטיחות בכלי הרק"ם לכלל המפקדים והחיילים ביחידות הרלוונטיות, ובלימוד התחקיר הראשוני לאירוע זה ואירועי עבר דומים. מסקנות התחקירים יופקו ויילמדו בשטח", נכתב בהודעת דובר צה"ל. בינתיים, חקירת המשטרה הצבאית נמשכת וכך גם עבודתה של ועדת המומחים.