שירה, אמה של לירי אלבג, חושפת הבוקר (רביעי) כי קיבלה אות חיים מבתה לפני כחודש וחצי. לאחר פרסום תמונות התצפיתניות מהשבי, היא מספרת מה קרה שם באותו חדר ברצועה, כשהחיילות שנחטפו מהחמ"ל בנחל עוז עדיין חבושות וחבולות בגופן: "זה חלק מסרטון שראינו לפני חודש בערך".
(צילום: מיקי שמידט)

לדבריה, "כל משפחה ראתה את החלק של הבת שלה. ראינו סרטון מבוים, אמרו לה להגיד מאיפה היא ובת כמה. נתנו לה הוראות - 'תשכבי', 'תקומי'. והיא עושה את כל מה שאומרים לה, עם דמעות בעיניים". שירה אומרת כי הסרטון המדובר צולם ב"יומיים-שלושה" הראשונים שלהן בשבי - ולאחר מכן הן הופרדו.
התצפיתניות לירי אלבג, אגם ברגר, קרינה ארייב, נעמה לוי ודניאלה גלבוע, שהופיעו בתמונות שפורסמו אתמול נחטפו מנחל עוז ב-7 באוקטובר. אמה של לירי כאמור חשפה כי המשפחות קיבלו אות חיים מלפני כחודש וחצי: "אנחנו יודעים שהבנות בחיים, הן שורדות. במנהרות, כבר יותר משבעה חודשים - אבל הן בחיים".
1 צפייה בגלריה
הצהרת הורי התצפיתניות החטופות
הצהרת הורי התצפיתניות החטופות
שירה אלבג, אמש בהצהרה
(צילום: דוברות מטה החטופים)
תמונות התצפיתניות שנחשפו אמש על-ידי משפחותיהן הן חלק מסרטון שהוצג להן. "קיבלנו את הסרטון מגורם ביטחוני. הוא לא בידינו. רואים את הבנות יושבות בחדר הזה והשובה עובר עם מצלמה, ושואל לשמן - מאיפה נחטפו. זה חוזר על עצמו בלופים - כמה טייקים שהם לקחו", סיפרה אמש סשה ארייב, אחותה של קרינה.
"רואים את הבנות סובלות מאוד. קרינה ספציפית - הוא שואל אותה כמה פעמים לשם שלה. בשלב מסוים קשה לה לענות, כי הרגל שלה ממשיכה לדמם. אנחנו רואים את התמונה של איסמעיל הנייה מאחורה. בשלב מסוים מכריחים את הבנות להראות אגודל למעלה", סיפרה עוד.
נעמה לוי, שנחטפה גם היא מנחל עוז, אינה מופיעה בסרטון ובתמונה שפרסמו המשפחות אמש. "נעמה נחטפה לא יחד עם הבנות בסרטון עם הג'יפ. התמונה לקוחה מהסרטון מהימים הראשונים. נעמה הוחזקה תקופה ארוכה לבד. המידע האחרון שקיבלנו היה במנהרות - והיא חיה", סיפרו במשפחתה.
הורי התצפיתניות קיימו אמש, לאחר פרסום התמונות, הצהרה משותפת שבה הם קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע לעסקה על שחרור בנותיהם ושאר החטופים שנמצאים בשבי חמאס בעזה 285 ימים, לפני נסיעתו לנאום בקונגרס בארה"ב בשבוע הבא.