1 צפייה בגלריה
הנזק שנגרם לרכב
הנזק שנגרם לרכב
נהגים סטו מנתיבם כדי להימנע מפגיעה. ארכיון
(צילום: גונן שמר)
מקרה עם פוטנציאל מסוכן שהסתיים ללא אובדן חיים או פציעה קשה: בבוקר של 14 באוגוסט ניצלו תושב חיפה ובתו הקטינה מפגיעה חמורה - כאשר בקבוק שפגע ברכבם ניפץ את שמשת החלון הקדמי במכוניתם - בעת שנסעו בכביש החוף. זאת לאחר שמוחמד בן חוסיין ג'רבאן (32), תושב הכפר ג'סר א-זרקא, יידה על פי כתב האישום שהוגש נגדו בקבוקי שתייה ופחיות לעבר כלי רכב שנסעו בכביש, מתחת לגשר הסמוך לכפר.
על פי כתב האישום, סמוך לשעה 8:30 בבוקר הגיע ג'רבאן לגשר המשמש למעבר כלי רכב והולכי רגל, וממוקם מעל כביש החוף - עורק תחבורה ראשי. הוא הגיע למקום מכיוון הכביש הישן (כביש 4), ועימו עגלת קניות מלאה בבקבוקי זכוכית, פחיות שתייה וחפצים נוספים. בשלב מסוים, ובמשך כחמש דקות - בעודו חוצה את הגשר לכיוון הכפר - יידה ג'רבאן לפחות 10 בקבוקים ופחיות לעבר כלי רכב רבים שנסעו במהירות בקטע שמתחת לגשר.
כתוצאה ממעשיו, נאלצו חלק מהנהגים לסטות מנתיב נסיעתם כדי לחמוק מפגיעת הבקבוקים והפחיות. כאמור, אחד הבקבוקים שיידה ג'רבאן פגע במכונית פרטית מסוג סקודה - שבה נהג תושב חיפה כשלצידו ישבה בתו - וניפץ את שמשת החלון הקדמי.
פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד ג'רבאן, שבו מיוחסות לו עבירות של יידוי חפץ לעבר כלי תחבורה וחבלה במזיד ברכב. בנוסף ביקשה הפרקליטות להורות על הארכת מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. כתב האישום הוגש באמצעות עו''ד אביה בן יאיר.
התופעה החמורה של יידוי חפצים מהגשר חוזרת על עצמה מדי תקופה. על ההשלכות הקשות של מעשים מסוג זה יעיד מותו של של בכור ז'אן (54) מראשון לציון, שנהרג מפגיעת אבן שהושלכה מהגשר במהלך מהומות אוקטובר 2000.
במוצאי השבת של 7 באוקטובר בשנה זו, נסעו בכור ואחיו בדרכם חזרה הביתה מביקור חולים אצל קרוב משפחה. בכביש החוף, ליד הכפר ג'סר א-זרקא, רגמו פורעים ערבים באבנים את הרכב שבו נסעו השניים. אבן גדולה חדרה את שמשת המכונית ופגעה ישירות בליבו של בכור, שישב ליד הנהג, והוא נפצע אנושות.
אזרח שעבר במקום עצר את רכבו על מנת לעזור, וביחד עם אחיו של בכור, שלווה, הביאו את הפצוע לבית החולים. זמן קצר לאחר מכן מת בכור מפצעיו, והותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים, נכדים ואח. עוד באותו הלילה ניצל זוג הורים וילדם, לאחר שאבן פגעה במכוניתם כאשר חלפו מתחת לגשר.
בעקבות האירוע, הציבה המשטרה במשך תקופה ארוכה ניידת קבועה על הגשר. בתוך כך, באוגוסט 2007 נערים שהגיעו למקום השליכו אבנים לעבר מכוניות שנסעו בכביש החוף, ובנס לא נהרג איש.