מפקד מחוז ת"א בסיור המקדים
(צילום: מוטי קמחי, טל שמעוני)


מתכוננים להפגנה

עשרות אלפי ישראלים צפויים להגיע הערב לכיכר הבימה בתל אביב ולהשתתף בהפגנה הגדולה ביותר עד כה נגד הממשלה החדשה של בנימין נתניהו, כדי להביע את התנגדותם למהפכה המשפטית שהיא מתכננת. לצד ההפגנה המרכזית בתל אביב, שבתחילתה יופיע עברי לידר וישיר את "זכיתי לאהוב", ייערכו גם הפגנות מול בית הנשיא בירושלים ובחיפה.
1 צפייה בגלריה
היערכות כוחות מג"ב בכיכר הבימה בתל אביב לקראת ההפגנה נגד ההפיכה המשטרית
היערכות כוחות מג"ב בכיכר הבימה בתל אביב לקראת ההפגנה נגד ההפיכה המשטרית
כוחות מג"ב כבר ערוכים
(צילום: מוטי קמחי)
שלוש שעות לפני תחילת ההפגנה ערך מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, סיור מקדים במקום, ואמר לשוטרים: "צריכים להיות מאוד רגישים ומאוד סבלניים, ועשינו את זה בעבר. נטפל במעשי אלימות ובוונדליזם, אנחנו לא נטפל בזוטות". כוחות גדולים של מג"ב כבר נצפו באזור ההפגנה, כיכר הבימה.

פרקליט המדינה: "הנאשם הופך למאשים"

בנאום שנשא בצל סערת המהפכה המשפטית, הזהיר פרקליט המדינה עמית איסמן מהמתקפות על אנשי הפרקליטות – ורמז בהתבטאות נדירה לתובעים בתיקי נתניהו: "מציאות שבה חשוד הופך לחוקר, נאשם למאשים ומורשע לקורבן. חושבים שאפשר לפגוע בלגיטימיות של פרקליטים בתיקים ספציפיים – זו טעות".
סרטונים משבת חורפית
( צילום: אתר החרמון, איציק לוי, איגוד ערים כינרת)

סופת ברקים, הלילה
(צילום: יפה קולניק )

שלג בחרמון, הצפות בשרון, בוטל משחק בליגת העל

בחרמון התחזק השלג במהלך השבת, בקלנסווה ובזמר הוצפו רחובות. גם אצטדיון דוחא בסכנין הוצף בחלקו והמשחק הערב מול הפועל באר שבע נדחה. בראש הנקרה נמדדו ביממה האחרונה 66 מ"מ גשם, בת"א הוא כמעט לא ירד - אבל במהלך ההפגנה הערב דווקא יש סיכוי גבוה לגשם.
הבולען שנפער בהוד השרון
(צילום: הוד השרון שלנו -פורום תושבי הוד השרון)

מכונית נפלה לבולען בהוד השרון

המכונית נבלעה לבור ברחוב הגנים בעיר, הנהג שחזר: "הכול קרה ברגע, ניצלתי בנס". הבולען נפער בגלל פיצוץ בצינור מים ראשי: "לא אותרו עוד מוקדי קריסה".
התקרית ליד ג'נין

שני מחבלים פתחו באש ליד ג'נין, וחוסלו

השניים, פעילי הג'יהאד האיסלאמי, ירו מרכב חולף על כוח מחטיבת כפיר שערך פעילות יזומה בכפר ג'בע. הלוחמים השיבו באש וחיסלו אותם. ברכב נמצא M-16.
זירת הרצח בקריית ביאליק
(צילום: אסף מגל )

רצח בקריית ביאליק: גבר נדקר למוות בקטטה

בן 36 ובן 40 נפצעו קשה בקטטה במעורבות כמה בני אדם בקריית ביאליק, מותו של הצעיר מביניהם נקבע בבית החולים. עדיין לא נעצרו חשודים.

כבד שמיעה נקלע לקטטה בנגב, ונורה למוות

סלים אל-הואשלה יצא לסיבוב בטרקטורון עם אחד משמונת ילדיו, בן 12, והשניים נקלעו לחילופי אש שהתפתחו בשל סכסוך משפחות בפזורה הבדואית.

סין מודה: 60,000 מתו מקורונה בתוך חודש

בייג'ינג דיווחה עד כה על כ-5,200 מתים בלבד מהנגיף בשלוש שנים של מגפה, אבל כעת היא מודה: כ-60,000 מתו מאז ביטול ההגבלות הפתאומי בדצמבר. ההערכה היא שגם הנתון הזה אינו מלא.

איראן הוציאה להורג את סגן שר ההגנה לשעבר

שלושה ימים לאחר שגזרה עליו עונש מוות, תלתה איראן את עלירזא אכבארי, אותו האשימה בריגול למען בריטניה. הוא "הודה" בעבירות, אבל בהקלטה מודלפת טען: "עינו אותי בחקירה שנמשכה 3,500 שעות". רק אמש קראה לונדון להימנע מהוצאתו להורג, ראש הממשלה סונאק גינה: "פעולה פחדנית של משטר ברברי".