בתקרית חריגה נוספת, שמעלה עוד יותר את מפלס החרדה של תושבי קו התפר, פיצוץ עז חולל אמש (יום א') בהלה בבת חפר. תחילה לא היה ברור מהו מקור הדי הפיצוצים ששמעו תושבי היישוב, אך היום הודיע צה"ל כי בדיקה העלתה שמדובר בפיצוץ מטען באזור טול כרם, מאות מטרים מהחומה שמפרידה בין העיר הפלסטינית לבת חפר. צפו בתיעוד הפיצוץ ממצלמת אבטחה:
פיצוץ מעבר לחומה של בת חפר, בצל של טול כרם

לפי צה"ל מטרת הפיצוץ הייתה למשוך כוחות למרחב. בעבר, יצוין, כבר בוצעו "פיגועי משיכה" נגד כוחות צה"ל ביהודה ושומרון. במועצה האזורית עמק חפר ציינו כי נמסר להם מהצבא שהמטען הונח במרחק של כ-500 מטרים מהחומה, באזור הכפר שוויכה שהינו חלק מנפת טול כרם. "כוחות הביטחון ממשיכים בחיפוש אחר המחבלים", עדכנו במועצה.
בצה"ל הדגישו כי לא היו נפגעים או נזק, אבל התקרית החריגה מוסיפה כעת לחששות של התושבים. החשש שלהם כבר גבר בחודש שעבר אחרי האש שבה פתחו מחבלים לעבר בתי היישוב, שתועד באופן חריג בסרטון שפרסם חמאס. בתקרית נוספת, בתחילת יוני, חיסל צה"ל שני מחבלים חמושים שהתקרבו מכיוון טול כרם לגדר התפר – במטרה לבצע פיגוע ירי לעבר יישובים ישראליים בשרון.
1 צפייה בגלריה
פיצוץ מעבר לחומה של בת חפר עם הרשות
פיצוץ מעבר לחומה של בת חפר עם הרשות
הפיצוץ מעבר לחומה שמפרידה בין בת חפר לטול כרם, בצד הפלסטיני
"מבחינתנו זו עליית מדרגה. היו יריות לעבר (בת חפר), היו שב"חים שמטפסים על החומה – ועכשיו פיצוץ מטעני חבלה. לאן הגענו? אמנם זה היה מאות מטרים מחומת היישוב אבל זה מעיד על התעוזה של המחבלים, שלמרות פעילות הצבא מצליחים להניח ולפוצץ את המטענים. האירוע הזה גרם לבהלה ועליית ברמת הדאגה שלנו", אמר אחד התושבים.
בבת חפר דורשים כעת "שטח מפורז" מול טול כרם והכפר שוויכה, הנמצאים מזרחית ובסמוך לבת חפר והקיבוצים בחן ויד חנה – שגם בהם הייתה בהלה בעקבות הפיצוץ. "השטחים החקלאיים שלהם מגיעים כמעט עד החומה. צריך לפנות את כל השטח הזה ושיהיה שטח מפורז. במילים אחרות, פלסטיני שייכנס לשטח המפורז – צריך לירות בו, ולא משנה אם מדובר במחבלים או אזרחים. מבחינתנו כל מי שייכנס לשטח המפורז מסכן אותנו וצריך לירות בו. רק ככה תורחק הסכנה מהיישוב".
התיעוד בחודש שעבר שפרסם חמאס - מהירי לעבר בת חפר

אחד התושבים הוסיף: "אצלנו יש כיתת כוננות, הצבא קרוב, שערים עם אבטחה וחומה. מה יקרה אם מחבלים יגיעו ליישובים הסמוכים כמו בארותיים, בורגתא, העיר כפר יונה הסמוכה ויישובים אחרים? הם בקרבת קו התפר, הרבה פחות מוגנים מאיתנו".
ראש המועצה האזורית עמק חפר, גלית שאול, אמרה: "האירוע החמור אמש מדגיש שוב את הדרישה שלנו – הצבא חייב להפעיל באופן מיידי לחץ מתמיד מזרחית לקו התפר, תוך חישוף מסתורים, חממות וכל מה שנמצא בסמוך לחומה. בנוסף, יש לתכנן אזור חיץ מזרחית לקו התפר, כך שאף אחד לא יוכל להתקרב לחומה. אין זמן לחכות, ולא ניתן להמתין עוד – חייבים לפעול בעצימות גבוהה יותר ולמנוע כל ניסיון לפיגועים וירי".
במועצה יש גם תסכול מכך שאינם מקבלים לשיטתם סיוע מספק בהגנה על היישובים. גורם במועצה אומר כי היא מתקצבת את החמ"לים ואת תוספת השמירה ביישובי קו התפר – בת חפר, יד חנה ובחן שהם צמודי גדר – וכי עד כה לא התקבל תקציב מאף גורם אחר. הדברים נאמרים לאחר ששר הביטחון יואב גלנט, יו"ר ועדת חוץ וביטחון בכנסת יולי אדלשטיין ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' ערכו סיור באזור, ונפגשו עם גורמים מקומיים. אלו ביקשו תקציב לביטחון – אך עד כה לפי הגורם "לא קיבלו כלום".