חברי הקואליציה המתגבשת תקפו היום (רביעי) את המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך שאמר בריאיון ל"ידיעות אחרונות" שהיה מתפטר אם "חוק בן גביר" היה עובר בכהונתו. ח"כ עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) אמר כי "ביום השחיתות הבינלאומי, אנחנו מקבלים תזכורת מרוני אלשיך שהיה כפוף לאיש פוליטי שככל הנראה הציע לו להיות ראש שב"כ, שזלזל בנפגעות תקיפה מינית ופגע בדמוקרטיה. צביעות - קווים לדמותה".
2 צפייה בגלריה
דיון ועדת הכנסת בבקשה להכריז על עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה
דיון ועדת הכנסת בבקשה להכריז על עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה
גולן. "המשטרה תחת אלשיך, באמת פאר היצירה, געגועים"
(צילום: יואב דודקביץ)
אלשיך אמר בריאיון, שיפורסם ביום שישי הקרוב במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות", כי "הכיוון שבן גביר מוביל אליו הוא סכנה אדירה לביטחון האישי במדינת ישראל". לדבריו, "הוא מאמין שהוא יצליח אבל אין לו מושג. אני חרד לגורל המדינה". עוד הוסיף אלשיך כי "לא הייתי מסכים להיות מפכ"ל של גורם פוליטי. אני איש ימין אבל ברור שלא בחרתי בו. כשסיימתי את התפקיד הוא אמר לי: 'הייתה לך הזדמנות לעשות קדנציה מופלאה ופספסת אותה'. הוא התכוון שלא הייתי מפכ"ל שמימש את האידיאולוגיה שלו".
חברי כנסת מהליכוד הגיבו גם כן לדברי אלשיך בחשבונות הטוויטר שלהם. ח"כ משה סעדה כתב כי "אלשיך רמס נפגעות עבירות מין, שיבש חקירות, סירס את מח"ש וצפצף על כללים אתיים. איך הוא מטיף מוסר, כמה חוסר מודעות". ח"כ מאי גולן כתבה: "אתמול בבית המשפט קיבלנו הצצה לאיך התנהלה המשטרה תחת אלשיך. באמת פאר היצירה, געגועים בלתי פוסקים".
קיש: אלשיך נושא בכל האחריות, שיפסיק עם פופוליזם זול בכתבות
(צילום: ערוץ כנסת)

2 צפייה בגלריה
"מפכ"ל כושל שעסק בתפירת תיקים". בן גביר ואלשיך
"מפכ"ל כושל שעסק בתפירת תיקים". בן גביר ואלשיך
"מפכ"ל כושל שעסק בתפירת תיקים". בן גביר ואלשיך
(צילום: אלי מנדלבאום)
ח"כ יואב קיש התייחס גם הוא לדברי המפכ"ל לשעבר בדיון בכנסת ואמר כי "האיש שבתקופתו המשטרה הגיעה לשפל של כל הזמנים, הוא נושא בכל האחריות והגורם המרכזי למצב, כי בתקופתו הביטחון האישי הידרדר". קיש הוסיף שהוא מקווה ש"כולם יגיעו לוועדה להביע את עמדתם על החוק, כולל אשליך. לכולנו יש מה להגיד אבל דווקא הוא, במקום להמשיך בשיטה של הפופוליזם הזול בכתבות, אני במקומו לא הייתי מדבר עם התקשורת, הייתי בא לוועדה, מסביר את עמדתי. לא יכול להיות שמפכ"ל לא מקשיב לשר ומקיים מדיניות עצמאית".
השר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס הבוקר לדברי אלשיך ואמר כי "חבל שלא העבירו את התיקון בתקופתו, הוא היה מתפטר והיינו חוסכים את הנזק האדיר שהוא גרם". בן גביר הוסיף כי "אלשיך היה מפכ"ל כושל שעסק בתפירת תיקים, הפך למדליף סדרתי מחקירות משטרה ופגע בזכויות אדם".