משרדו של חבר בית הנבחרים היהודי מטעם המפלגה הדמוקרטית של מדינת אילינוי, בראד שניידר, הושחת בבניין הקפיטול שלשום (חמישי). שניידר אמר כי מדובר ב"מעשה שנאה מרושע, שבו כרזות של יותר מ-100 אנשים שעדיין מוחזקים כבני ערובה בעזה (כולל 8 אמריקנים) נתלשו מהקיר, נגרסו והושלכו על פני המסדרון".
"זה מעשה מביש בכל יום, אבל במיוחד ב-4 ביולי, יום העצמאות של ארצנו. למרבה הצער, זו הייתה רק אחת מפעולות שנאה רבות ולא אמריקניות שהתרחשו ברחבי המדינה, ביום בו אנו חוגגים את החופש והדמוקרטיה. נגעלתי מהסרטונים והדיווחים של אנשים המכנים את 4 ביולי 'חג טרור' ושורפים דגלים אמריקניים", צייץ בחשבון ה-X שלו.
שניידר גם התייחס להפגנות שהתקיימו מחוץ לביתו בסוף השבוע האחרון ואמר כי "זה לא קורה רק במשרד שלי בוושינגטון. יותר מ-700 מייל מהקפיטול, ביתי היה יעד בסוף השבוע האחרון בשעה 2:30 לפנות בוקר של כ-50 מפגינים רעולי פנים שדפקו בתופים, צפצפו וצעקו קריאות אנטישמיות. אותן קבוצות שהיו בביתי מוקדם יותר השבוע צעדו דרך שיקגו ב-4 ביולי, לא קראו לשלום, אלא גינו את ארצות הברית. פעולות אלו אינן מקדמות שלום. במקום זאת, הם משחקים ישירות לידיהם של מחבלי חמאס ומאפשרים להם להמשיך להחזיק כבני ערובה לא רק את אלה שחטפו מישראל, אלא גם את כל האזרחים בעזה".
בזמן שהאומה האמריקנית חגגה את יום העצמאות, אלפי מפגינים פרו-פלסטינים צבאו על מרכזי ערים כמו ניו יורק ופילדלפיה בקריאה ל"עצמאות עזה". בניו יורק אלפי המפגינים התאספו תחילה ב"יוניין סקוור", וחסמו את השדרה השישית בדרך למרכז מנהטן ו"טיימס סקוור". חלקם קראו "פאק ישראל" ו"פאק אמריקה" ושרפו את דגלי המדינות. "אנחנו מתחייבים כל יום לנקוט בפעולה להשמיד את החיה האימפריאליסטית מלבה!" קראה אחת הנואמות בכיכר. "ב-4 ביולי הזה, אנו דורשים שחרור אמיתי לכל האנשים העובדים, וב-24 ביולי (נאומו של נתניהו בקונגרס - ד.א.) נקיף את הבית הלבן ונעביר את הדרישה להתעמת עם פושע המלחמה נתניהו". בפילדלפיה, עצרת "להקריב הכל למען עזה" משכה מאות מפגינים כשכמה נעצרו לאחר עימותים עם המשטרה.
3 צפייה בגלריה
הפגנות פרו פלסטיניות ב-4 ביולי, יום העצמאות של ארה"ב
הפגנות פרו פלסטיניות ב-4 ביולי, יום העצמאות של ארה"ב
דגל חמאס בהפגנה פרו-פלסטינית בניו יורק
(צילום: לירי אגמי)
3 צפייה בגלריה
הפגנות פרו פלסטיניות ב-4 ביולי, יום העצמאות של ארה"ב
הפגנות פרו פלסטיניות ב-4 ביולי, יום העצמאות של ארה"ב
מעצרים בהפגה פרו-פלסטינית
(צילום: לירי אגמי)
המחוקק שניידר נחשב לדמוקרט פרו-ישראלי שתומך במאמץ המלחמתי של ישראל בעזה, ובעבר מתח ביקורת על הנהגתו של ביידן בנושא. במאי הוא הצטרף ל-25 דמוקרטים בבית הנבחרים במכתב שהביע דאגה מהחלטת ממשל ביידן להשהות את משלוח הנשק לישראל, ואמר כי זה יעודד את חמאס. הוא היה מייסד ויו"ר משותף של הוועדה הדו-מפלגתית להסכמי אברהם לחיזוק מעמדה של ישראל במזרח התיכון, והיה מבין כמה עשרות דמוקרטים שהצביעו בנובמבר בעד הביקורת על הנציגה ראשידה טאליב - שהצדיקה את השימוש במשפט "מהנהר ועד לים" כ"התנגדות" מוצדקת ולא כקריאה לחיסול המדינה היהודית.
בעבר גם מתח ביקורת על ההנהגה של ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלת הימין שבראשתו. הוא היה אחד מחותמי מכתב חברי הקונגרס היהודים לנתניהו, על כך שהם מודאגים מ"פגיעה שלו בדמוקרטיה בישראל". במכתב שנשלח לראש הממשלה בשנה שעברה הזהירו 16 מחוקקים דמוקרטים מפגיעה בערכים המשותפים לארה"ב וישראל בגלל הניסיון דאז להעביר את המהפכה המשפטית.
3 צפייה בגלריה
הפגנות פרו פלסטיניות ב-4 ביולי, יום העצמאות של ארה"ב
הפגנות פרו פלסטיניות ב-4 ביולי, יום העצמאות של ארה"ב
(צילום: לירי אגמי)
ממשטרת הקפיטול נמסר בתגובה: "אנחנו מודעים לתקרית וחוקרים. כדי להגן על החקירה, איננו יכולים לספק מידע נוסף בשלב זה".
ממטה משפחות החטופים בניו יורק נמסר: "מכאיב ומזעזע שיש מי שבוחרים לתלוש באלימות את תמונותיהם של אזרחים תמימים שנחטפו ממיטותיהם, שמונה מתוכם אמריקנים. מקווים שיימצאו האשמים וימצו איתם את הדין, מודים לחבר הקונגרס שניידר על שהוא עומד לצדנו ובעיקר מקווים שכולם יבינו שהדרך היחידה להביא לסיום הסבל של כולם באזור עוברת דרך שחרור החטופים".
ממטה משפחות החטופים בניו יורק נמסר: "מכאיב ומזעזע שיש מי שבוחרים לתלוש באלימות את תמונותיהם של אזרחים תמימים שנחטפו ממיטותיהם, שמונה מתוכם אמריקאים. מקווים שימצאו האשמים וימצו איתם את הדין, מודים לחבר הקונגרס שניידר על שהוא עומד לצדנו ובעיקר מקווים שכולם יבינו שהדרך היחידה להביא לסיום הסבל של כולם באיזור עוברת דרך שחרור החטופים".