פרשנות של עו"ד ציון אמיר וד"ר מתן גוטמן
(צילום: משי בן עמי)

ראש הממשלה בנימין נתניהו יתייצב מחר (יום שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים לפתיחת שלב ההוכחות במשפטו. זו תהיה למעשה יריית הפתיחה האמיתית למשפט שצפוי להתנהל כעת במשך שלושה ימים בכל שבוע. במקביל, נתניהו יידרש להמשיך לטפל בענייניה של מדינת ישראל – מצב תקדימי שמעולם לא קרה – ויעסוק גם בניסיונות לגבש ממשלה חדשה.
נתניהו בבית המשפט, פברואר
(צילום: קונטקט )
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו בבית המשפט המחוזי בפברואר
(צילום: ראובן קסטרו)
3 צפייה בגלריה
נאום של 20-15 דקות. ליאת בן ארי
נאום של 20-15 דקות. ליאת בן ארי
נאום של 20-15 דקות. ליאת בן ארי
(צילום: עמית שעל)
שלב ההוכחות מהווה את ליבת ההליך המשפטי ובו עולים העדים ומוצגות הראיות. במסגרת שלב זה תנסה הפרקליטות להוכיח את העבירות שהיא מייחסת לראש הממשלה בכתב האישום – שוחד, מרמה והפרת אמונים בפרשות שבהן הוא מואשם, 4000, 2000 ו-1000, כאמור באמצעות שורה של עדי תביעה שזימנה והצגה של ראיות. במשפט נתניהו עומדים לדין גם בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס.
בתחילת הדיון מחר יישמעו דברי פתיחה של התובעת, המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, עו"ד ליאת בן ארי. הנאום של בן ארי צפוי להימשך 20-15 דקות.
מיד אחר כך יעלה העד הראשון מטעם התביעה, מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, שיעיד במסגרת פרשה 4000 הקשורה לחברת בזק. השופטים נעתרו לבקשתו של נתניהו והוא אינו מחויב להישאר באולם בזמן עדותו של ישועה.
3 צפייה בגלריה
אילן ישועה
אילן ישועה
עד מפתח של הפרקליטות. אילן ישועה
(צילום: עמית שעל)
מנכ"ל וואלה לשעבר צפוי להעיד במשך כמה ישיבות ארוכות בפני הרכב השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם.
ישועה נחשב עד מפתח של הפרקליטות. הוא סיפק לחוקרים מידע רב וכן ראיות ששימשו לביסוס החשדות בתיק 4000. בסיום עדותו הראשית הוא ייחקר חקירה נגדית בידי הסנגורים של הנאשמים. המשפט יתקיים במשך שלושה ימים בשבוע, בימי שני, שלישי ורביעי.
בפרשה 4000 מואשם נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים. בפרשה זו מואשם גם איש העסקים שאול אלוביץ' במתן שוחד, שיבוש מהלכי משפט, הדחה בחקירה ועבירות נוספות. רעייתו, איריס אלוביץ', נאשמת במתן שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה. נוני מוזס מואשם בתיק 2000 בניסיון למתן שוחד. פרשה 1000, שגם בה עומד נתניהו לדין, עוסקת בתיק המתנות.