4 צפייה בגלריה
 משה סעדה ושי ניצן
 משה סעדה ושי ניצן
"האמת לא נר לרגליו". שי ניצן ומשה סעדה
(צילום: אלכס קולומויסקי, אלעד גרשגורן)
משה סעדה, מי שהיה עד לא מזמן סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ופוטר מתפקידו, טוען כי פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט הגנו על מעשים פסולים של המשטרה והעומד דאז בראשה, רוני אלשיך - כדי לא לפגוע בתיקי נתניהו.
בריאיון לעמית סגל ששודר אמש (שני) בחדשות 12 אמר סעדה כי "שי ניצן הוא חכם, הוא חריף. הוא יכול לטמא ולטהר את השרץ. הוא איש שהאמת לא נר לרגליו. הוא איש שמסמן מטרות ומגיע אליהן גם במחיר עיוות דין". סעדה נשאל מה המניע של ניצן, והשיב: "אינטרסים".
4 צפייה בגלריה
רוני אלשיך
רוני אלשיך
"אימץ נורמות עברייניות כדי להילחם במח"ש". רוני אלשיך
(צילום: עמית שאבי)
על אלשיך אמר סעדה כי הוא ראה במח"ש "ארגון עוין" וכי המפכ"ל לשעבר "אימץ נורמות עברייניות כדי להילחם במח"ש: לאיים, לסכל, ליירט, לשקר, לשבש". סעדה אמר כי סיפר לניצן על מעשיו של אלשיך, אולם פרקליט המדינה לשעבר, לדבריו, "היה מוכן לרצות את אלשיך בכל מחיר. הוא אמר 'אמנם המפכ"ל התנהל באופן שערורייתי, אבל יש 'אינטרסים של מדינה'". לטענת סעדה, הכוונה היא לתיקי נתניהו. הוא סיפר כי ניצן אמר לו: "לא תרצה לשמח את מי שרוצה ברעת מערכת אכיפת החוק".
סעדה סיפר כי חקירת התקרית באום אל-חיראן ב-2017, שבה נהרגו השוטר ארז לוי ותושב המקום יעקוב אבו אלקיעאן, שובשה לחלוטין. זמן קצר לאחר התקרית הודיע המפכ"ל אלשיך כי מדובר היה בפיגוע דריסה וכי אבו אלקיעאן הוא מחבל. לדברי סעדה, אלשיך פעל לשבש את החקירה במטרה להיצמד לגרסה הראשונית שהציג ולטייח את העובדה ששוטרים נתפסו משקרים.
4 צפייה בגלריה
יעקוב אבו אלקיעאן
יעקוב אבו אלקיעאן
יעקוב אבו אלקיעאן שנהרג באום אל-חיראן. "החקירה שובשה לחלוטין"
"המפכ"ל יוצא לתקשורת והוא מוסר את הגרסה של השוטרים כדי שכל השוטרים יידעו לפני החקירה", אמר סעדה. "בעיניי זה עוד הדבר הקל בסיפור הזה. מתחילים עליי לחצים שלא לחקור את התיק. המפכ"ל לא מסתפק, פונה לראש מח"ש דאז אורי כרמל ואומר לו 'אני אפרק את מח"ש'".
בתשובה לשאלה מדוע שי ניצן ומנדלבליט מגינים על רוני אלשיך בפרשת אום אל-חיראן, השיב סעדה: "סיבה פשוטה - יש שיקול אחד מרכזי, אחד ויחיד, תיקי נתניהו. תיקי נתניהו באותה תקופה הופכים להיות הדבר הכי חשוב, כל המערכת מוכוונת תיקי נתניהו". לטענת סעדה, הוצע לו כמה פעמים לעזוב את תפקידו לטובת עמדה בכירה אחרת או בהסדר פרישה נדיב ונאמר לו "או שתיישר קו או שתעזוב. וכמו שאמר לי בכיר אחר: 'משה, גם לשקט יש ערך".
4 צפייה בגלריה
נתניהו בוועדת החקירה לאסון מירון
נתניהו בוועדת החקירה לאסון מירון
"כל המערכת הייתה מוכוונת לתיקי נתניהו". יו"ר האופוזיציה
(צילום: דוברות ועדת החקירה)
מטעמו של רוני אלשיך נמסר בתגובה: "הדברים שקריים, מופרכים ונטולי אחיזה במציאות, עד כדי שאינם ראויים כלל להתייחסות רצינית. סעדה פורק את תסכולו שוב ושוב על מפכ"ל מצטיין. אלשיך העביר ביקורת ערכית על גורמים נקודתיים במח"ש שכשלו, ועשה זאת בצינורות המקובלים לממונים על המחלקה".
מטעמו של שי ניצן נמסר בתגובה: "סעדה עבד עם שי ניצן במשך שנים רבות ולא העלה במהלכן שום טענה אישית נגדו. לראשונה הועלו טענות אלה לאחר שסעדה התמודד על תפקיד מנהל מח"ש ולא נבחר לתפקיד. מאותה עת נלחם סעדה בעזרת השמצות מגוונות ושקריות בניצן. לאחר שניצן פרש מתפקידו הוחלט לפטר את סעדה בשל מגוון פעולות פסולות שלו. כל האשמותיו בנושא תיקי נתניהו ובנושאים האחרים מצוצות מן האוויר ונובעות משיקולים זרים ואישיים. כל הצעות הפרישה שהוצעו לו נועדו לאפשר פרישה בכבוד, לאחר שלא השלים עם העובדה שלא נבחר למנהל מח"ש וביקש לפרוש מהפרקליטות, ובשום אופן לא 'כדי שישתוק'. שקר גס".