חיסולים על אופנוע ורכב, ירי לאור יום וטבח עם חמישה נרצחים בצפון. אלו רק חלק מהאירועים שהתרחשו בשבועות האחרונים, ונדמה שרף האלימות בכל המגזרים רק הולך ומתעצם. אז איפה המשטרה עומדת ביחס לאירועים? ynet עושה סדר.
באור יהודה חוסל אתמול (שלישי) בפיצוץ אופנוע שמעון רביבו בן ה-48, בכניסה לשכונת בית בפארק החדשה באור יהודה. רביבו היה מוכר למשטרה מעבירות של אמל"ח, אלימות, סמים וקשרים עם ארגוני הפשיעה. הוא אף היה מצוי בקשרים עם ארגוני פשע בחברה הערבית. במשטרה עדיין בוחנים את האפשרות שמדובר ב"תאונת עבודה", אך כיוון החקירה המרכזי כעת הוא שמדובר בחיסול בעולם התחתון. טרם נעצרו חשודים.
זירת הרצח בקריית ים
(צילום: גיל נחושתן )

באשקלון נרצח בירי העבריין דודו סאלם (25) שלשום ברחוב עולי הגדרום. המשטרה עצרה למחרת תושב אשקלון בשנות ה-30 לחייו בחשד לחיסול. החשוד, שמוכר למשטרה, משתייך לכנופיה מקומית. בפשיטה על דירתו השתתפו בלשי היחידה המרכזית של מרחב לכיש, לוחמי יס"מ לכיש ושוטרי תחנת אשקלון. במשטרה חושדים שהרצח אירע בגלל סכסוך כספי בין השניים. על פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.
סאלם, תושב אשקלון, היה מוכר למשטרה וישב בעבר בכלא. בעבר הרחוק היו לו קשרים למשפחת הפשע לביא, אבל בשנים האחרונות פעל לבדו ולא השתייך לארגון פשע כלשהו. לפני כשבועיים נעצר סאלם בחשד שירה בעבריין אחר, אך שוחרר מחוסר ראיות.
בערב ראשון חוסל אדיר איבגי בן ה-37 בפיצוץ הרכב בצומת ראם שבשפלה. פיצוץ המטען ברכב אירע ממש לעיני בלשי הימ"ר של מחוז מרכז של המשטרה, בזמן שעקבו אחרי שני חשודים תושבי שכונת ג'ואריש ברמלה, שככל הנראה הפעילו את אותו המטען. לאחר שהרכב התפוצץ, פתחו השוטרים באש - שממנה נהרג אחד החשודים, עלאא טארק ג'רושי. החשוד השני נפצע ברגלו ופונה לאשפוז בבית החולים. בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול את מעצרו עד לשלישי הבא. הוא חשוד בעבירות רצח לאחר תכנון, גרימת פיצוץ מטען, קשירת קשר לפשע ופגיעה בפרטיות.
זירת החיסול באור יהודה, אמש
(צילום: עידו ארז)

3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בו נרצח ולדימיר טימופייב בקריית ים
זירת הרצח בו נרצח ולדימיר טימופייב בקריית ים
זירת הרצח בקריית ים
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
זירה
זירה
באור יהודה, בצומת ראם, באשקלון ובחיפה. זירות הרצח
(צילום: תומר שונם הלוי, יאיר שגיא, שמוליק דודפור)
כמה שעות לאחר מכן המשטרה פשטה על השכונה ברמלה, ועצרה שניים - כשמעצרו של אחד מהחשודים הוארך עד למחר. באותה פשיטה נפצע אנושות נער בן 16 מירי שוטרים, לאחר שפתח באש לעברם. בימ"ר ניצבים כעת בפני אתגר - לתרגם את המידע המודיעיני והחשדות שמיוחסים לעצורים, בהם הטמנת המטען ברכב והפעלתו. שני החשודים שעצורים כעת בפרשה מכחישים כל קשר לפיצוץ. מעצרם הוארך כאמור עד מחר ויום שלישי הבא, וחוקרי הימ"ר במרוץ להשגת ראיות בפרשה. הם מעריכים כי יש ביכולתם להגיש כתב אישום נגד החשודים.
בשבת נורה למוות אזרח סודני בן 33 בשעות הבוקר בשדרות הר ציון בתל אביב. במצלמות האבטחה מהאירוע נראה היורה עם קסדה, מגיע רכוב על אופניים חשמליים ועם תיק של חברת השליחויות "וולט", שולף אקדח ויורה יותר מארבע יריות - גם בזמן שהקורבן נמלט. אמש נעצר אזרח סודני בן 37 בחשד לרצח.
ולא רק פשע מאורגן: בקריית ים נרצח הלילה ולדימיר טימופייב (57) ברחוב השופטים בעיר. מחקירת המשטרה עלה כי במהלך בילוי של קבוצה של גברים ששתו יחד לשוכרה, פרץ ויכוח שהוביל לקטטה ולדקירתו של טימופייב. המשטרה עצרה שלושה גברים שיכורים שהיו בזירה בחשד למעורבותם במעשה. החשוד המרכזי מביניהם הוא תושב קריית ים בשנות ה-60 לחייו, שלהערכת החוקרים הוא זה שדקר את טימופייב.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלקיה
זירת הרצח בלקיה
(צילום: דוברות המשטרה, אביהו שפירא )

בחברה הערבית אין כל חדש

באום אל פחם נמצא היום גבר כבן 40 מחוסר הכרה בדירה נטושה, ובמשטרה חושדים שהוא נרצח. אימו מצאה אותו לאחר שהוא לא שב לביתו יותר משלושה ימים.
בחברה הערבית נרצחו השנה 195 בני אדם, כשמתוכם רק 16 מקרים פוענחו. כך, גם במקרי הרצח האחרונים, בהם רצח עאטף אבו כליב בחיפה בחמישי והטבח בבסמת טבעון בשבוע שעבר, לא נרשמה התקדמות משמעותית בחקירות. גם ברצח אלאא ג'עו בת ה-25 ומקרי הרצח בפזורה בדואית ובפוריידיס ביום שישי לא נרשמה התקדמות ניכרת.
קרוב משפחת הנרצחים בבסמת טבעון בטוח ש"כולם שכחו את הטבח". לדבריו, "אין לנו אמונה שהמשטרה תעצור את הרוצחים. גם אם עצרו חשודים, אנחנו לא נירגע כל עוד אין כתב אישום והרשעה. לא רוצים רק הצגות. ראינו איך כל העצורים ברצח הארבעה באבו סנאן שוחררו כי המשטרה עצרה את האנשים הלא נכונים, רק במטרה להרגיע את הכעס".
באשר לרצח אבו כליב, חוקרי היחידה המרכזית במחוז חוף ממשיכים בחקירת הרצח. עוד באותו הלילה עצרו חוקרי הימ"ר תשעה חשודים, שלהם מיוחסת מעורבות ברצח. מעצרם הוארך בבית משפט השלום בחיפה, ובכוונת המשטרה לבקש את הארכתם מעצרם בפעם השנייה מחר בבוקר. על פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.