טקס ההנצחה, הערב
(צילום: ניצן דרור)

"להנצחת שמו, בשל אומץ ליבו": הערב (שלישי) התקיים אירוע הנצחה בגינת השוטר בגבעתיים לזכרו של רב-סמל בכיר אמיר חורי (32) מנוף הגליל, שנרצח במרץ השנה עם שני אזרחי ישראל ושני עובדים זרים אזרחי אוקראינה בפיגוע הירי בבני ברק. עיריית גבעתיים החליטה להנציח את שמו בגינה ציבורית הממוקמת בגבול דרך השלום, בשל הגבורה שהפגין באירוע בעת ההגנה על האזרחים.
בטקס ההנצחה השתתפו בני משפחתו של חורי, ראש העיר גבעתיים רן קוניק, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, מנכ"ל המשרד תומר לוטן ושוטרים רבים, בהם חבריו לתחנה של חורי, מפקדיו ובכירים נוספים.
הגינה שנבחרה להיקרא על שמו עברה לאחרונה שיפוץ, ונמצאת באופן לא מקרי ברחוב דרך השלום. לדברי משפחתו של אמיר, שהציגו את שלט ההנצחה שכולל אזכורים מתחנות חייו, הגינה תהפוך למקום של שותפות ואחווה.
3 צפייה בגלריה
אמיר חורי
אמיר חורי
אמיר חורי
(צילום: דוברות המשטרה, ניצן דרור )
3 צפייה בגלריה
שני ישר, בת זוגו של אמיר חורי ז"ל, אחותו רנה וקרובי משפחה נוספים בטקס הנצחת "גינת השוטר" לזכרו בגבעתיים
שני ישר, בת זוגו של אמיר חורי ז"ל, אחותו רנה וקרובי משפחה נוספים בטקס הנצחת "גינת השוטר" לזכרו בגבעתיים
בני משפחתו של חורי בטקס ההנצחה בגבעתיים, הערב
(צילום: מוטי קמחי )
"בזכות גדולתו הוא הצליח לחבר בין כל חלקי החברה הישראלית", אמרה ארוסתו שני ישר, והוסיפה: "לאמיר לא הייתה זיקה לעיר גבעתיים. הבחירה של העירייה להנציח את אמיר במקום כל כך חשוב על גבול דרך השלום, היא מסר מאוד גדול". לדבריה, "הוא סלל עבור כולנו את דרך השלום והראה לנו מהי שותפות אמיתית, ואיך היא יכולה להתקיים במדינת ישראל. בזכות מעשה גבורתו הוא חיזק אותנו כעם ואיחד את כל החברה הישראלית". ישר אמרה כי מנחם אותה מעט לדעת שיש גינה שנקראה על שמו, "כי אין מקום יותר שוקק חיים מזה, שבו ילדים צוחקים ונהנים".
ג'ריס חורי, אביו של אמיר, אמר כי "מה שנותר הוא להנציח את זכרו למען המשפחה ולמען הדורות הבאים". לדבריו, "הכול כבר סופר על גבורתו, אומץ ליבו ומעשיו הטובים של אמיר. עיריות רבות התקשרו אלינו מיוזמתן והבטיחו להנציח את שמו, אך עיריית גבעתיים היא הראשונה שהוציאה זאת לפועל – אני מודה לכם על זה".
3 צפייה בגלריה
השר עמר בר לב וניצב עמיחי אשד, מפקד מחוז ת"א במשטרה בטקס הנצחת "גינת השוטר" לזכר אמיר חורי ז"ל בגבעתיים
השר עמר בר לב וניצב עמיחי אשד, מפקד מחוז ת"א במשטרה בטקס הנצחת "גינת השוטר" לזכר אמיר חורי ז"ל בגבעתיים
בר-לב ובכירים מהמשטרה, הערב בטקס
(צילום: מוטי קמחי )
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, שהשתתף בטקס, אמר כי "הסיפור של אמיר ידוע כמעט בכל בית בישראל – אופיו המיוחד, השתלבותו המופלאה ובחירתו לשרת את מדינת ישראל במשטרה. בעיצומו של גל טרור קשה, כשמחבלים הגיעו לפגוע בתושבים, אמיר היה שם לבלום אותם. לדבריו, "הוא הבין את גודל השעה, את חשיבות המשימה. הוא חתר למגע ללא היסוס, וסיכל בגופו את המשך ההרג – במחיר של חייו".
הוא ציין כי "יום ולילה אנו נוכחים עד כמה משמעותי מיקומה של משטרת ישראל במאבק בטרור, ובאיזה אומץ שוטרים מציבים את עצמם כדי להגן על אזרחי המדינה. אין ראוי מאמיר להיות מונצח בגינה זו – מורשתו היא מורשת של אחדות שכולנו מאחלים לה, וראוי שהדור הצעיר ייחשף אליה במקום זה".
ראש העיר קוניק אמר כי "הגינה אמנם צנועה, אבל היא ממקוממת במקום סמלי במיוחד. כל מי שיעבור לידה יעצור וייזכר באמיר חורי ובסיפור גבורתו" הוא הוסיף: "אמיר הוא גיבור שנקרא לדגל. הוא היה שוטר שלא היסס אפילו לרגע, והקריב את חייו בשביל להציל אנשים חפים מפשע. אין בי מילים לנחם את בני המשפחה, אני יכול רק לקוות שהנצחות מהסוג הזה יחזקו אתכם ויתנו לכם כוח להמשיך. תדעו שלעד שמו של יקירכם יזכיר לנו בזכות מי אנחנו כאן".