2 צפייה בגלריה
רשת לנדוור סניף הבימה תל אביב
רשת לנדוור סניף הבימה תל אביב
סניף הבימה של רשת "לנדוור". תל אביב
(מתוך פייסבוק)
הפגינה נגד הממשלה החדשה בראשות בנימין נתניהו, וחוותה אפליה בבית קפה: תמי גיא (58), אם לשלושה מרמת גן, הגיעה אתמול (שבת) עם שני בניה וחברת משפחה לכיכר הבימה בתל אביב כדי להשתתף במחאה שהתקיימה בעיר נגד הרפורמה במערכת המשפט. לאחר ההפגנה, ישבה בבית קפה של רשת "לנדוור" בסניף הבימה - שם, לטענתה, כשביקשה להיכנס לשירותים - נאמר לה: "אנחנו לא נותנים שירות, כאן זה רק ביבי".
גיא, שפרסמה על כך פוסט ברשתות החברתיות, שחזרה בשיחה עם ynet את המקרה: "אחרי המחאה ישבנו בקפה 'לנדוור', בחוץ, והזמנו אוכל - המלצרים היו נחמדים. בשלב מסוים נכנסתי פנימה, לתוך בית הקפה, והלכתי לכיוון השירותים. מנהל המשמרת, שראה אותי, אמר לי 'אנחנו לא נותנים שירות, כאן זה רק ביבי'".
2 צפייה בגלריה
רשת לנדוור סניף הבימה תל אביב
רשת לנדוור סניף הבימה תל אביב
הפוסט שפרסמה תמי גיא
(מתוך פייסבוק)
לדבריה, "אמרתי לו: 'שמעתי נכון?', והוא אמר לי: 'כן, שמעת נכון'. עניתי: 'במקום שבו החוקים החדשים של האפליה והגזענות מחלחלים למטה מהפוליטיקאים, אני לא נשארת'. הכול נאמר במהירות. יצאתי החוצה, ואמרתי לילדים לקום: 'אנחנו לא נשארים כאן, הולכים לחפש מקום אחר'. כשיצאנו, הגיע למקום חבר הכנסת קריב עם כל הצוות שלו. הוא הסתכל ושאל: 'מה קרה?'. אחרי שהסברנו לו מה היה, הוא אמר שהוא לא נשאר במקום כזה".
רשת "לנדוור" מסרה בתגובה: "הרשת לא תאפשר לעולם אפליית לקוחות בין כותליה, מכל סיבה שהיא. מבדיקה ראשונה של האירוע, עולה תמונה שונה מהמתואר בפוסט, והעובד מכחיש כל טענה לאפליה או שאמר את הדברים. לדברי צוות המסעדה, על רקע העומסים שיצרה ההפגנה - כבר בתחילת הערב התקלקלו השירותים - וזו הסיבה היחידה שבגינה לא אפשרו לעוברים והשבים הרבים להשתמש בהם. רשת לנדוור מתחייבת לשרת ולכבד תמיד את כל פלחי האוכלוסייה - ללא כל התייחסות למוצאם, מינם, העדפתם או אמונתם".