מחמוד אחמדינג'אד, שכיהן כנשיא השישי של איראן בשנים 2013-2005, ניצל מניסיון התנקשות באמצעות מטען חבלה שהונח במכוניתו שלשום (שני). כך דווח ברשת "איראן אינטרנשיונל", המזוהה עם האופוזיציה האיראנית. לפי הדיווח, המטען גרם לתקלה במערכת ההיגוי של הרכב, אך בעקבות בדיקה מקדימה שלו לפני הנסיעה, הועבר הנשיא לשעבר למכונית אחרת בשיירה.
1 צפייה בגלריה
נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד מגיש מועמדות בחירות ל נשיאות
נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד מגיש מועמדות בחירות ל נשיאות
אחמדינג'אד
(צילום: ATTA KENARE / AFP)
לפי "איראן אינטרנשיונל", אחמדינג'אד ואנשיו תכננו לצאת לזנג'אן, שנמצאת כ-300 קילומטרים מטהרן בצפון-מערב איראן, כדי להשתתף בטקס מקומי. לפני היציאה ראש צוות האבטחה של הנשיא לשעבר, בדק כהרגלו את הרכב, טויוטה "לנד קרוזר", כדי לוודא שהיא בטוחה. לאחר שהבין שמשהו לא תקין, ביקש ראש צוות האבטחה מאחמדינג'אד להיכנס לרכב אחר.
לפי הדיווח, בזמן הנסיעה בכביש המהיר, בקרת ההיגוי והבלימה של הרכב, שבו היו חבריו של אחמדינג'אד ושומרי הראש שלו, לא פעלה. הטויוטה הסתחררה שלוש פעמים בכביש בזמן שנעו בו מכוניות חולפות נוספות במהירות גבוהה, ולאחר שסטתה פעמיים ימינה ושמאלה היא פגעה בגדר ההפרדה והתנגשה ברכב אחר שגם בו היו אנשיו של אחמדינג'אד.
אחד מנוסעי הרכב שנפגע נפצע קל ופונה לבית החולים, ושוחרר לאחר טיפול. עוד דווח בערוץ האופוזיציוני שכיממה לפני הנסיעה, צוות האבטחה של אחמדינג'אד הכניס את הרכב למוסך מקומי לתיקון, ובהתערבות של "סוכני ביטחון מיוחדים" הרכב נלקח והועבר למקום לא ידוע, לאחר מכן הוחזר הרכב לאנשי אחמדינג'אד ונמסר שהכול תקין.
בשנים אחרונות הפך אחמדינג'אד למתנגד בולט למנהיג הרוחני של איראן עלי חמינאי, ובבחירות אחרונות המשטר לא אישר את השתתפותו בבחירות.