7 צפייה בגלריה
אריה גוטליב
אריה גוטליב
"היה גיבור בזמן האירוע". אריה גוטליב
אריה גוטליב, צלם וידאו, הוא הגבר שנפצע באורח קשה בפיגוע הירי הבוקר (שני) בדרום הר חברון. גוטליב הסיע את שכנתו, בת שבע נגרי, ובתה בת ה-12 - כשמחבלים פתחו באש לעבר רכבו. בת שבע נרצחה, גוטליב נפצע קשה והילדה יצאה ללא פגע.
ישראל ליאור, גיסו של אריה, ביקש שיתפללו למענו. "אריה היה גיבור בזמן האירוע. אחרי הירי המשיך בנסיעה כדי להגיע למישהו שיכול לעזור ולדווח, בכוחות על-אנושיים ובגבורה עצורה תפעל את הרכב", אמר הגיס.
ישראל ליאור, גיסו של גוטליב: "היה גיבור בזמן האירוע"

(צילום: שמוליק דודפור)

7 צפייה בגלריה
ישראל ליאור, גיסו של אריה גוטליב שנפצע קשה בפיגוע בחטמ"ר יהודה, מסורוקה בבאר שבע
ישראל ליאור, גיסו של אריה גוטליב שנפצע קשה בפיגוע בחטמ"ר יהודה, מסורוקה בבאר שבע
"לא רוצים לשמוע יותר 'נגיע לכל מחבל'". ליאור
"הוא לקח את הנרצחת בטרמפ, הם היו שכנים", סיפר, "בת שבע היא אישה מסורה שרוצה לעזור לקהילה. רק אתמול היא הייתה בקשר עם אחותי. רצתה להתנדב בשבת בקהילה".
ליאור פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "מחבל ארור ניצל את כל ההקלות שנתנו לאויב הערבי כדי שימשיך בשגרת חייו בין פיגוע לפיגוע, ופוגע בנו המתיישבים פעם אחר פעם. אני פונה לראש הממשלה, אנחנו לא רוצים לשמוע יותר 'אנחנו נגיע לכל מחבל', הגיע הזמן שנגרש את המחבלים ואת הסייענים. יש רצון שהאירוע הזה יהיה אירוע מכונן, שיהיה שינוי תודעה ממנו המצב ישתפר. בתפילה שזה יהיה הפיגוע האחרון".
זירת הפיגוע
( צילום: אריק מרמור, לירן תמרי, TPS, דוברות מד"א.)

(צילום: שמוליק דודפור)

בפיגוע נרצחה, כאמור, בת שבע נגרי, תושבת בית חגי ואם לשלוש בנות. נגרי הייתה גננת באפרת - שם מתגוררת משפחתה. "היא אישה מלאת זהב, כל כולה אהבה ונתינה עבור הילדים", סיפר חבר של המשפחה, "הלב הכי גדול שאפשר לבקש. זו אבדה גדולה מאוד. יום אבל קשה".
שגית ארובך, חברתה של נגרי, סיפרה בבכי: "היינו אמורות להיפגש עכשיו להכין את הגן לקראת שנה הבאה. היא אמרה לי שהיא בדרך וחיכיתי לה. שמעתי על הפיגוע - מייד התקשרתי אליה ולבת שלה, והן לא ענו. התקשרתי לבעלה לראות שהכול בסדר, וגם הוא לא ענה. בתוך תוכי ידעתי שזו היא, כמו חרב בתוך הלב".
נשיא המדינה יצחק הרצוג שלח את תנחומיו למשפחתה של נגרי, והביע זעזוע מרצח שאירע לעיני בתה הקטנה: "זה קורע את הלב. אלה ימים קשים וכואבים לעם ישראל, כשאויבינו פועלים באמצעים שונים להכות ולפגוע בנו. הם לא יוכלו לנו. עם ישראל ידע מאז ומעולם להיות מאוחד, נחוש ואחראי, לתמוך ולגבות את צה"ל וכוחות הביטחון - ואותם בלבד - במאבקם המתמיד והבלתי מתפשר מול הטרור. בשם העם כולו אני שולח תנחומים למשפחתה ואוהביה של בת שבע, ברכת החלמה ורפואה לפצוע, וחיזוק לאחינו ואחיותינו ביהודה ושומרון בשעתם הקשה וללוחמי צה"ל וכוחות הביטחון".
7 צפייה בגלריה
 בת שבע נגרי
 בת שבע נגרי
"הלב הכי גדול שאפשר לבקש". נגרי
תחקיר ראשוני של הפיגוע מעלה כי הירי התרחש ליד כיכר בכביש 60, סמוך לצומת הכבשים - כאשר המכונית הישראלית שבה היו נגרי, בתה וגוטליב - האטה את נסיעתה. המחבל או המחבלים ברכב החולף "ניצלו את ההזמנות", ופתחו באש לעבר המכונית - ככל הנראה מנשק אוטומטי שירה כמות גדולה של קליעים.
לפי התחקיר בשטח, המחבלים ירו יותר מ-20 כדורים לעבר המכונית הישראלית שהאטה - ולכן הפגיעות היו קטלניות. המחבלים "חתכו" את הרכב הישראלי וירו לעברו מטווח קצר. בצה"ל מעריכים כי כיוון ההימלטות המשוער של המחבלים היה לתוך העיר חברון, הגדולה בערי הגדה. צה"ל מפעיל בשמי חברון מטוסי חוזי שמופעלים מרחוק (כטמ"מים) של חיל האוויר ואמצעי תצפית נוספים באוויר כחלק מהמרדף אחר החוליה.
במקביל, גדוד שקד של חטיבת גבעתי הוקפץ לתגבור בגזרת חברון, ומאות חיילים משתתפים במצוד. יש היערכות של כוחות הביטחון לפעולות נקם של יהודים ביהודה ושומרון, לאו דווקא בגזרת חברון.
7 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע
(צילום: EPA/Wisam Hashlamoun)
7 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע
(צילום: EPA/Wisam Hashlamoun)
7 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: לירן תמרי)
כוחות צה"ל פתחו בסריקות אחר חשודים סביב זירת האירוע, שהתרחש בנקודה שבין העיירה יטא לאזור התעשייה הדרומי של חברון, ובסמוך למפקדת חטיבת יהודה. המצוד מתמקד באזור העיירות בני נעים, ממזרח לזירת הפיגוע, וביטא, מדרום לזירה. החשש הוא שהמחבלים נמלטו לכיוון יטא בחברון.
במסגרת המצוד, צה"ל הטיל כתר נושם מסביב לחברון ולכפרים בסביבתה, בהם בני נעים ואחרים. גורם צבאי ציין: "כוחות צה"ל כרגע מבצעים מרדף אחר רכב המחבלים ופורסים חסימות במרחב, בנוסף לחסימות נושמות מסביב לחברון ולכפרים בסביבה. בנוסף הוקפצו כוחות דובדבן, מרעול, 636 וחוזי כדי לסגור מעגל על החשודים כמה שיותר מהר".
באזור דרום הר חברון היו לא מעט פיגועי ירי בעבר, ולא פעם מצליחים המחבלים לירות לעבר ישראלים ולהימלט מהר מאוד - בין השאר לחברון או לעיר הפלסטינית יטא. יש בתא השטח המון כלי נשק ותשתית חמאס פעילה.