אורלי (שם בדוי) צפתה היום (רביעי) ממרפסת ביתה בחצר בית הספר היסודי בגין בהוד השרון, שבו לומדת בתה בכיתה א', כשהיא הבחינה באחת מעובדות הניקיון מחזיקה בסכין ארוכה ומקלפת פרי. הדבר עורר את חשדה, ואחרי סדרת שיחות שביצעה, כולל למשטרה, התברר שמדובר בתושבת קלקיליה שעבדה במקום - תוך התחזות לתושבת ירושלים.
"בטעות הייתי היום בבית, ישבתי במרפסת שממש צופה על בית הספר", מספרת אורלי, "אני גם מאוד חרדתית. כשהבת שלי מבקשת לשירותים אני מבקשת שילוו אותה, כי העובדות מסתובבות ממש בין התלמידים בחופשיות. יש שם עובדות ניקיון ערביות, וכשראיתי אחת מהן עם סכין ממש גדולה חשבתי שזה לא הגיוני בשטח בית ספר".
1 צפייה בגלריה
פלסטינית עם סכין גדולה שהתחזתה לישראלית נתפסה בבית ספר יסודי בהוד השרון
פלסטינית עם סכין גדולה שהתחזתה לישראלית נתפסה בבית ספר יסודי בהוד השרון
השוטרים מעכבים את העובדת בבית הספר
מתוך חשש לתלמידים, היא מספרת כי התקשרה להנהגת ההורים, אך שם לא לקחו את טענותיה ברצינות. "התקשרתי לבית הספר ואמרתי להם שזה לא הגיוני שהילדים בהפסקה והיא מסתובבת עם סכין, אמרו לי שזה בטיפול". לאחר מכן היא התקשרה למשטרה: "הם הגיעו מהר, ניגשו לעובדת והיא ממש התעצבנה והשתוללה ליד הילדים, דפקה לעצמה על הראש. ראיתי שהם צועקים עליה בגלל שהיא השתוללה, והשוטר אזק לה את הידיים והרגליים ולקח אותה".
היא סיפרה עוד כי "אחרי זה התקשר אליי השוטר ואמר לי 'תודה רבה לך, הצלת כמה ילדים. מדובר בשב"חית שהתחזתה, אף אחד לא בדק אותה, היא גרה בקלקיליה'. הייתה בהלה בבית הספר, הם לא הבינו מאיפה זה בא להם. הילדים מאוד נבהלו, המנהלת התקשרה להגיד לי תודה שהצלתי ושמנעתי אירוע חמור".
המשטרה מסרה כי "נעצרה תושבת קלקיליה בחשד שהתחזתה לתושבת ירושלים, ועבדה בניקיון בבית ספר בהוד השרון. השוטרים הגיעו הבוקר לבית ספר בהוד השרון עם קבלת דיווח בדבר עובדת ניקיון במקום שעוררה חשד. שוטרי התחנה שבדקו את העובדת מצאו כי מדובר בתושבת קלקיליה השוהה בעבודה ללא אישורים תואמים כאשר היא התחזתה לתושבת ירושלים. העובדת עוכבה לתחנה, בסיומה ובהתאם לצורכי החקירה יוחלט האם לבקש את הארכת מעצרה".
ראש העיר הוד השרון אמיר כוכבי מסר: "מוקדם יותר היום, לאחר פנייה של תושבת, תוחקרו עובדות תברואה בבית ספר בגין. בתחקור התגלה כי תעודת הזהות שבידה של אחת מהעובדות מזויפת, והיא למעשה תושבת קלקיליה. מבירור ראשוני שלנו עולה כי העובדת החלה לעבוד אתמול כעובדת מחליפה תחת קבלן הניקיון. על פניו, נראה כי היו מספר חריגות מהנהלים ובהן: הקבלן לא זיהה את התעודה המזויפת ולא העביר את העובדת בדיקה באגף הביטחון העירוני כנדרש.
"העירייה תבצע תחקיר מקיף כדי לבחון האם מדובר ברשלנות או הונאה, ותפעל בהתאם. נוהל העבודה מול הקבלנים השונים בשירות העירייה יחודד ויוגברו בדיקות הפתע. נמשיך בתיאום מול המשטרה כדי לוודא טיפול בחריגה הזאת ולהבטיח כי לא תחזור על עצמה".