תיעוד מרשת הקשר: התקיפה שנעצרה בגלל ילדים במקום
(צילום: דובר צה"ל)

על רקע הדיווחים מעזה על הרג עשרות אזרחים בתקיפות חיל האוויר בעזה בימים האחרונים במבצע "שומר החומות", מפרסם היום (א') צה"ל הקלטת שיחה מבצעית שנערכה במהלך הלחימה, במטרה להדגיש את ניסיונותיו להימנע מפגיעה באזרחים בלתי מעורבים. השיחה מתעדת ביטול פעולה לאחר שהתברר שילדים פלסטינים נכחו במקום.
האירוע התרחש ביום חמישי: כלי טיס בלתי מאויש מדגם "כוכב" של חיל האוויר השתתף בפעולה לתקיפת מחבלים שהסתתרו בחממה חקלאית בצפון הרצועה. ההקלטה שפרסם צה"ל של שיחה בין הקצין שפיקד על המשימה מתא השליטה בבור בקריה בתל אביב לבין מפעיל כלי הטיס:
הקצין בקריה: תבדוק אם יש פה ילדים. מפעיל הכטב"מ: יש פה ילדים, הם זזים מהר. הקצין בקריה: וואו, יש פה ילדים כנראה, אנחנו עוצרים את זה. מפעיל הכטב"מ: נכון? יש פה אחד גדול וכמה קטנים. הקצין בקריה: אנחנו חושדים בילדים ואנחנו לא נלך על זה.
2 צפייה בגלריה
רחובות עזה לאחר תקיפות צה"ל
רחובות עזה לאחר תקיפות צה"ל
הרס שנגרם בעזה מתקיפות צה"ל
(צילום: רויטרס)
על פי הדיווחים הפלסטיניים הרשמיים, מאז החל המבצע ביום שני שעבר נהרגו ברצועת עזה 181 בני אדם, מהם 52 ילדים ו-31 נשים. בתקיפת המנהרות הפנימיות הלילה בלבד נהרגו 33 בני אדם, בהם 12 נשים ושמונה ילדים. סוכנויות הידיעות הפיצו היום בעולם תמונות רבות של ילדים שנפגעו בתקיפות המסיביות בעזה - בין היתר במה שהוגדר כשלב ב' בתקיפת "המטרו של חמאס" - רשת המנהרות שחפר הארגון מתחת לרחובות ברצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
ילדים רבים נפגעו ברצועה. אחת התמונות שהופצו מעזה
ילדים רבים נפגעו ברצועה. אחת התמונות שהופצו מעזה
ילדים רבים נפגעו ברצועה. אחת התמונות שהופצו מעזה
(צילום: EPA)