באתר הצבא הירדני פורסמה היום (רביעי) הודעה מפי "גורם רשמי בצבא", שבה נכתב כי אחד מעובדי בית חולים השדה הירדני בחאן יונס ברצועת עזה נפצע, כתוצאה מתקיפות שבוצעו בסביבתו מאתמול ועד היום בבוקר. לפי הדיווח, העובד נפצע באורח בינוני ופונה אווירית לירדן לקבלת טיפול רפואי. לפי הגורם שצוטט, אזרח עזתי שקיבל טיפול בבית החולים נפצע גם הוא מרסיסים ומירי במהלך התקיפות באזור. עוד נמסר כי בית החולים ספג נזקים קשים, אך ימשיך "למלא את חובתו הרפואית וההומניטרית כלפי תושבי רצועת עזה".
1 צפייה בגלריה
מטוסי חיל האוויר הירדני והצרפתי הצניחו סיוע רפואי לבית חולים שדה ירדני בחאן יונס
מטוסי חיל האוויר הירדני והצרפתי הצניחו סיוע רפואי לבית חולים שדה ירדני בחאן יונס
סיוע רפואי שהוצנח לבית החולים הירדני בעזה
הכנות להקמת בית חולים שדה ירדני בשכם

במקביל, הצבא הירדני הודיע היום כי ירדן שלחה למצרים שני מטוסים עמוסים בסיוע שיועבר בהמשך לרצועה. ירדן מפעילה שני בתי חולים ברצועה: בית חולים שדה בעיר עזה, שקיים משנת 2009, ובית חולים שדה בחאן יונס שהוקם בנובמבר האחרון, כחודש אחרי תחילת המלחמה. ירדן מפעילה גם שלושה בתי חולים נוספים בשטחים פלסטיניים ביהודה ושומרון. בבתי החולים בעזה עובדים צוותים צבאיים מהשירות הרפואי המלכותי של הצבא הירדני.
הצבא הירדני, כך פורסם היום, "מטיל על ישראל את האחריות המלאה לשלומם של עובדי בית החולים, הממלאים את חובתם ההומניטרית בהתאם לחוקים הבינלאומיים". בירדן תקפו כי התקרית "מהווה הפרה חמורה של החוק הבינלאומי ההומניטרי ושל אמנת ז'נבה הרביעית". הגורם הצבאי אישר כי ממשלת ירדן "תנקוט בכל האמצעים הנדרשים לנוכח התקיפה הזאת" והדגיש כי "על ישראל להימנע מתקיפות של בתי חולים ולא להפריע לעבודתם של הצוותים הרפואיים".
מתחילת המלחמה, ירדן לוקחת חלק פעיל בסוגיית הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, הן מבחינה דיפלומטית והן מבחינת העברות של סיוע לרצועה, בין אם דרך מצרים או באמצעות הצנחות ישירות לעזה. באחת ההצנחות לצפון הרצועה השתתפה הנסיכה סלמה, בתו של המלך עבדאללה.
זו לא הפעם הראשונה שהצבא הירדני מדווח על פגיעה באחד מבתי החולים שלו ברצועה. בנובמבר הודיע הצבא הירדני על פציעתם של שבעה אנשי צוות בבית החולים בעיר עזה, וגם אז הטיל את האחריות על ישראל. משרד החוץ הירדני גינה אז את האירוע ופרסם כי "חשיפת בית החולים והצוות לסכנה היא פשע אסור ומהווה הפרה של החוק הבינלאומי. ממשלת ירדן רואה את הכוחות הישראלים אחראים לסיכון חיי הצוות הירדני. הממשלה הירדנית ממתינה לתוצאות החקירה המתנהלת כדי לנקוט בצעדים משפטיים ופוליטיים נגד הפשע".