חבר מושבעים במישיגן זיכה אמש (שישי) את מייקל ג'קסון-בולנוס (29), שהואשם ברצח סמנתה וול (40), נשיאת בית כנסת בדטרויט שנדקרה למוות בביתה באוקטובר האחרון - כשבועיים לאחר מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
סמנתה וול
סמנתה וול
סמנתה וול
ג'קסון-בולנוס, שנעצר כשבועיים לאחר מותה, כן הורשע בכך ששיקר למשטרה יותר מ-40 פעמים במהלך חקירתו, עבירה פלילית שעונשה המירבי הוא שנתיים מאסר. המשטרה נותרה כעת ללא קצה חוט בחקירת הרצח .
"אנחנו המומים וכואבים עמוקות מתוצאות המשפט הזה, שכן יש ראיות מכריעות ועדויות מוחצות שמייקל ג'קסון-בולנוס לקח את חייה של סמנתה אהובתנו", מסרה משפחתה של וול. "סמנתה בילתה חלק גדול מחייה בעבודה למען צדק, וזה כואב לנו שהצדק שלה עדיין לא יצא לאור. לא ננוח ונמשיך במרדף אחר הצדק בשמה".
וול, שעמדה בראש בית הכנסת "אייזיק אגרי" בדטרויט מאז 2022, נדקרה כאמור למוות בביתה. משטרת דטרויט מסרה כי לאחר שנדקרה היא יצאה אל מחוץ לבית - שם מתה מפצעיה. גופתה נמצאה כשעליה סימני דקירה רבים סמוך לשביל של דם שהוביל לביתה, ומותה נקבע בזירה.
חבר המושבעים במחוז וויין זיכה את ג'קסון-בולנוס מרצח בכוונה תחילה ולא הצליח להגיע להסכמות בסעיף של פלישה לבית, אך הרשיע אותו כאמור בשקר למשטרה מכיוון שטען תחילה כי מעולם לא ראה את הגופה או נגע בה. עורך דינו הביע תסכול מפסק הדין ואמר: "אני חושב שהם היו צריכים לזכות אותו בהכול". התביעה צריכה להחליט עד השבוע הבא אם לערער על ההחלטה.
מאז שהחלו הדיונים במשפט בשבוע שעבר, חבר המושבעים אמר שלוש פעמים לשופטת המחוזית, מרגרט ואן האוטן, שהוא נמצא במבוי סתום בכמה מהסעיפים. השופטת שלחה את המושבעים בחזרה לדיונים כדי לנסות להגיע לפסק דין.
2 צפייה בגלריה
סמנתה וול
סמנתה וול
סמנתה וול. "בילתה חלק גדול מחייה בעבודה למען צדק"
הרצח המתוקשר משך תשומת לב ברחבי ארה"ב וגם ביקורת רבה. ההגנה טענה שהמשטרה עצרה את האיש הלא נכון והתעלמה מחשודים אחרים, במיוחד מבן זוגה לשעבר של וול. התביעה, מנגד, טענה שג'קסון-בולנוס היה גנב ששוטט בלילה, רצח את וול במהלך פריצה לבית וברח כדי להימנע ממעצר. הדם שלה נמצא מאוחר יותר על ג'קט שלבש.
ג'קסון-בולנוס סיפר לחבר המושבעים שהוא פרץ למכוניות בלילה שבו נתקל בגופתה של וול מול ביתה. לדבריו, הוא בדק את הדופק שלה וברח כשהבין שהיא מתה. הוא הודה בפני המושבעים כי שיקר תחילה למשטרה כשאמר שמעולם לא ראה את הגופה או נגע בה, אך טען שעשה זאת מכיוון שמפחד כי יאשימו אותו במותה.
ההגנה גם האשימה את המשטרה בניהול חקירה קלוקל ובהתעלמות מחשודים פוטנציאליים אחרים, בעיקר מבן זוגה לשעבר של וול, ג'פרי הרבסטמן בן ה-41, תושב דטרויט שהתקשר למשטרה לאחר מותה ואמר כי ״ייתכן שרצחתי את חברה שלי״. לאחר מכן הוא חזר בו ואמר שלקח תרופות אנטי דיכאוניות חדשות וסבל מהזיות ומהתקף חרדה. הוא לא הואשם והעיד במשפט עם חסינות.
התביעה כינתה את ג'קסון-בולנוס שקרן שוב ושוב, והפצירה בחבר המושבעים לא להאמין לו, בטענה שהוא הרג את וול במהלך "פשע מזדמן" וברח מחשש שיתפסו אותו. באשר לטענות ההגנה שהמשטרה הכשילה את החקירה, התעלמה מחשודים פוטנציאליים אחרים וטיפלה בבן זוגה לשעבר של וול עם "כפפות של משי" - התביעה אמרה כי הרבסטמן לא סיפק פרטים על הרצח ושהחוקרים לא מצאו ראיות הקושרות אותו לרצח.