פרקליטתו של הנער שנחטף וחולץ: "הוא רוצה לחזור לשגרה"
(צילום: אסף חן)

בית משפט השלום לנוער בבת ים הורה היום (ראשון) לשחרר את הנער בן ה-16 מעפולה שנחטף לג'לג'וליה והוחזק במבנה בדרישה לכופר ביום שישי, לאחר שנעצר בחשד שהגיע לחולון כדי להצית רכב שקשור לעבריינים שחטפו אותו.
עו"ד חגית רחמני וייס, שמייצגת את הנער מטעם הסנגוריה הציבורית, מסרה כי "בית המשפט קיבל את כל טענותיו והורה על שחרורו. חשוב לציין שהחשדות נגדו הן ברף הנמוך ואנו מקווים שלאחר שחרורו הוא יוכל לשקם את חייו ולחזור לשגרה". למרות זאת, המשטרה ביקשה לעכב את שחרורו של הנער כדי לשקול הגשת ערעור על ההחלטה - ובית המשפט קיבל את הבקשה.
1 צפייה בגלריה
 מתוך סרטון הכופר
 מתוך סרטון הכופר
מתוך סרטון הכופר
(צילום: דוברות המשטרה)
בריאיון לאולפן ynet הוסיפה רחמני וייס כי "בגלל שהחקירה כרגע בעיצומה אני מנועה מלדבר על האירוע. הדבר שאני יכולה להגיד הוא שאני חושבת שבשלה העת לשחרר את הנער ושיקבל טיפול, ולמעשה בשלה העת שיחזור חזרה לחיי השגרה שלו. זה כרגע המוקד העיקרי".
הוא חזר לעצמו אחרי שחזר הביתה או עדיין בטראומה? מה מצבו? "הדבר היחיד שהוא באמת מבקש זה להיפגש עם בני המשפחה שלו, שלא ראה כמה ימים. הוא רוצה להיפגש עם האחים והאחיות שלו ועם ההורים שלו, ולחזור לחיי לשגרה. המעצר היה קשה לו - תנאי המעצר, השהייה במעצר. הוא מעולם לא היה במעצר. זו הסתבכות ראשונה שלו עם המשטרה".
הוא עצמו נחשב לעבריין? "ממש לא. מדובר בילד שאין לו עבר פלילי. הוא לא מוכר למשטרה. זו פעם ראשונה שהשם שלו עלה".