בג"ץ דחה הבוקר (ראשון) ארבע עתירות שהוגשו נגד התוכנית להקמת רכבל שיוביל לעיר העתיקה בירושלים. העותרים ביקשו לבטל את החלטות הממשלה והמוסדות השונים שהתקבלו בעניין התוכנית, בין היתר בטענות כי פרויקט הרכבל לא מתאים לסביבת העיר, ויהווה פגיעה בנוף הירושלמי.
קו הרכבל המתוכנן, שנועד להקל על הקושי התחבורתי להגיע לעיר העתיקה, יתחיל בתחנת הרכבת ההיסטורית של ירושלים (מתחם התחנה), ויסתיים בתחנה שתוקם בסמוך לשער האשפות. בשעות השיא יוכלו לנסוע בו כ-3,000 נוסעים בשעה. הפרויקט מתוכנן על ידי משרד האדריכלים רוזנפלד ארנס אדריכלים בע"מ.
השופטים יוסף אלרון, ענת ברון ואלכס שטיין דחו את כל העתירות פה אחד. השופט אלרון קבע שאין מקום להתערבות שיפוטית בהחלטותיהם של מוסדות התכנון, בהם ועדת השרים לענייני תכנון, ועדת בנייה, מקרקעין ודיור והוועדה לתשתיות לאומיות, שכן ההכרעה בין ההשקפות השונות ובין היתרונות והחסרונות שבפרויקט נמסרה להם בלבד.
עוד הוסיף אלרון כי יש לדחות את העתירות לנוכח הצורך המובהק בשיפור תשתיות התיירות באזור העיר העתיקה, בעקבות המגבלות הסביבתיות והטופוגרפיות של האזור, לצד התחזיות לגידול בהיקף המבקרים.
השופטים דחו גם את הטענות של נציגי עדת היהדות הקראית, שמחו על כך שנתיב הרכבל יעבור באופן חלקי מעל בית עלמין של העדה, והמליצו כי נציגי העדה ונציגי המדינה ייפגשו בניסיון לגבש הסכמות בנושא.
ראש העיר ירושלים משה לאון בירך על החלטת בג"ץ: "נמשיך לקדם במרץ את פרויקט הרכבל, שבאמצעותו ניצור מענה תחבורתי לעומסי התנועה הכבדים ונאפשר גישה קלה לכותל ולעיר דוד".
עו"ד אלי בן ארי, היועץ המשפטי של אדם טבע ודין, אמר בתגובה כי "הרכבל צפוי לשנות באופן מהותי את נוף המורשת החשוב ביותר בישראל, הוא נוף חומת ירושלים שנשמר כפי שהוא מזה מאות שנים. החלטה לבנות רכבל כזה היתה צריכה להתקבל רק אחרי איסוף וסיכום נתונים מלא איך נשמרות ערים עתיקות כמו ירושלים בעולם, בדיקה שהיתה מבהירה בנקל כי באף עיר כזו לא העיזו לבנות רכבל צמוד לחומות.
"כמו כן, היה צריך לבחון עד כמה הרכבל באמת צפוי לתרום לפתרון בעיית התחבורה לכותל, זאת כאשר הובהר שיש פתרונות פשוטים, זולים וטובים יותר. למרבה הצער, ביהמ"ש קבע כי בכל זאת ההחלטה התבססה על תשתית עובדתית מלאה. בכך, לעמדתינו, טעו שופטי בג"ץ טעות קשה".