ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול (רביעי) בריאיון לעיתון הצרפתי "לה פיגרו" כי "צרפת צריכה לעמוד לצד ישראל". רה"מ הוסיף כי "אני מצפה שצרפת תשנה את גישתה כדי שנוכל לעבוד יחד על החזרת היציבות ללבנון".
"מסר לנשיא מקרון", אחרי ההודעה על האמברגו
(צילום: דוברות רה"מ)

שלשום, נזכיר, נרשם שפל ביחסים מול צרפת לאחר שנשיאה עמנואל מקרון תקף את נתניהו בדיון סגור שערך עם שריו. לפי העיתון הצרפתי "לה פריזיאן" הוא אמר כי "על נתניהו לא לשכוח שהמדינה שלו הוקמה בהחלטה של האו"ם, ולכן אסור לו לשחרר עצמו מהמחויבויות של החלטות האו"ם". זאת לאחר שכבר הודיע על הטלת אמברגו נשק על ישראל.
נתניהו הבהיר בריאיון כי ישראל לא מקבלת נשק מצרפת, אך אמר כי הוא מצפה שהיא - ובעלות בריתה הקרובות של ישראל - יעמדו לצידה במאבק נגד הטרור האיראני ושלוחותיו: "המאבק נגד חמאס, חיזבאללה והמשטר האיראני הוא גם מאבק על ערכים משותפים לאירופה ולישראל".
על דבריו של מקרון בנוגע להחלטה באו"ם, אמר נתניהו כי "זה עיוות היסטורי. האו"ם הכיר בזכות העם היהודי למדינה, אך לא יצר את מדינת ישראל. העם היהודי מחובר לארץ ישראל במשך 3,500 שנה. מי שהקים את את המדינה הם לוחמי מלחמת העצמאות - בהם שורדי השואה". נתניהו כבר אמר את הדברים הללו בתגובה למקרון, אך השמיט בריאיון את העובדה שאותם שורדי שואה שרדו גם את "משטר וישי בצרפת".
1 צפייה בגלריה
כוחות יוניפיל בדרום לבנון
כוחות יוניפיל בדרום לבנון
עמדת יוניפי"ל בדרום לבנון
(צילום: REUTERS/Thaier Al-Sudani)
הוא חזר שוב על עמדותיו כי ישראל חייבת לשמר את השליטה על הביטחון מנהר הירדן ועד לים התיכון, והתייחס בהרחבה גם למלחמה בלבנון ולתקריות מול כוחות יוניפי"ל בדרום לבנון. "אין לנו שום דבר נגד יוניפי"ל. חיזבאללה מסתתר מאחורי עמדותיהם כדי לשגר טילים לעברנו. חיזבאללה חפר מאות מנהרות ומסתורים, שם מצאנו כמות גדולה של נשק רוסי, חדיש ותקני - מהדור החדש ביותר".
נתניהו הזכיר בריאיון לעיתון הצרפתי כי מאז סיום מלחמת לבנון השנייה ב-2006, וכינון החלטת מועצת הביטחון של האו"ם (החלטה 1701) - היא לא נאכפה. "כמה טילים של חיזבאללה יוניפי"ל הצליחו לעצור? אפס", אמר. לסיכום הוא הוסיף כי עדיין ישנה אפשרות לנורמליזציה עם סעודיה, וכי היא "תתממש מוקדם מהצפוי".