חזרתו ראש הממשלה בנימין נתניהו לארץ לאחר חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התעכבה במשך כמה שעות - עקב השתתפותם של בני הזוג נתניהו בארוחת ערב חגיגית במלון ריג'נסי בניו יורק, שארגנה לכבודם משפחתו של איש העסקים היהודי אמריקני שמחה פאליק - מקורבו של נתניהו. פמליית ראש הממשלה יצאה בסופו של דבר לשדה התעופה JFK רק בסיום האירוע: כ-10 שעות לאחר התקיפה בדאחייה.
נתניהו בארוחת הערב עם משפחת פאליק

כך חשף העיתונאי אורי משגב ב"הארץ". לפי הדיווח, כמה מהמשתתפים באירוע אף שיתפו תמונות וסרטונים ממנו ברשתות החברתיות, אך החומרים הוסרו מהרשת במהלך הלילה (בשעון ארה"ב). הפמליה המריאה כאמור לישראל במטוס כנף ציון רק בחלוף 12 שעות ממועד ההתנקשות במנהיג חיזבאללה. המטוס התעכב במשך כשעתיים על מסלול ההמראה, יחד עם רה"מ נתניהו ורעייתו שרה, ולעיתונאים נמסר כי העיכוב נובע מתקלה בהעמסת המזוודות. כעבור 11 שעות טיסה נחת נתניהו בנתב"ג – 24 שעות אחרי הפעולה בלבנון.
בארוחת הערב לא נכחו עיתונאים, או בני משפחות החטופים שצורפו לנסיעה וכן מרבית חברי המשלחת. לחברי המשלחת נאמר כי ייצאו לשדה ב-19:45 – אך בסופו של דבר היציאה נדחתה ל-21:30.
במהלך ארוחת הערב הרעיפו המארגנים מחמאות על נתניהו על חיסולו של נסראללה. הרב שמואל (שמולי) בוטח, ידיד משפחת פאליק ותומך ותיק של נתניהו ומשפחתו, הנחה את האירוע. בוטח הגדיר בדבריו את נתניהו כ"המנהיג הגדול ביותר שיצא מישראל מעולם", הסביר כי הוא "הרס את חמאס והורס עכשיו את חיזבאללה", והשווה את הפעולה בדאחייה להשמדת פרעה ובני עמו בזמן יציאת מצרים. בוטח פנה לנתניהו באירוע ואמר כי "אתה חישמלת את כולנו. מרדכי לעולם לא השתחווה". לרעייתו שרה אמר בוטח: "בלעדיך, לבעלך לא היה את עמוד העוצמה לשמור אותנו חזקים כדי להבטיח שאנו היהודים לעולם לא נתכופף".
1 צפייה בגלריה
נתניהו בארוחת ערב שארגנה עבורו משפחת פאליק במלון רג'נסי בניו יורק
נתניהו בארוחת ערב שארגנה עבורו משפחת פאליק במלון רג'נסי בניו יורק
נתניהו ורעייתו שרה בארוחת הערב
בוטח כתב מאוחר יותר בחשבון האינסטגרם שלו: "ארוחת שבת בניו יורק עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, המנהיג הגדול ביותר שישראל ייצרה אי פעם, יחד עם אשתו שרה ומנהיגים וחברים יהודים. בהתחשב במתקפה המוצלחת על מפקדת חיזבאללה מוקדם יותר באותו היום, זה היה ללא ספק לילה היסטורי. לא ידענו אז אם המחבל המפלצתי נסראללה, מנהיג חיזבאללה, עדיין חי או נצלה בגיהנום. נגלה רק שעות אחר כך. אבל התבקשתי להציג את ראש הממשלה, שאותו אני מכיר ואוהב כבר 35 שנה, וזה נתן לי את ההזדמנות להראות לו את הכרת התודה וההערכה העמוקה של יהדות העולם על פעולתו שאין דומה לה עם צה"ל, של השמדת אויבי ישראל, הגנה על החיים היהודיים ונתינה".
בני הזוג נתניהו ישבו באירוע לצידו של מקורבם שהיה כאמור המארגן והמארח, המיליארדר סיימון (שמחה) פאליק. באירוע נכחו בין היתר גם בתו של פאליק תילה (תהילה) ובעלה גייב גרוסמן, לשעבר ראש העיר בל הארבור שבמיאמי, הידועים כמקורבים ליאיר נתניהו. למשפחת פאליק כמה עסקים ענפים בישראל. בשבוע שלאחר מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר התארחו בני הזוג נתניהו בווילה של משפחת פאליק בירושלים, שם לפי פרסומים יש מקלט מתקדם שנותן מענה לאיום טילים.
בלשכת רה"מ סירבו להתייחס לאירוע. גורמים בלשכתו של נתניהו טענו כי הטיסה התעכבה מכיוון שהמטוס עדיין לא היה מוכן, והמתינו לאישור ממנהל המטוס. הם הדגישו כי "לעיכוב אין קשר לראש הממשלה".
בסביבת נתניהו הציגו את עצם הטיסה לניו יורק למטרת הנאום בעצרת האו"ם יצאה לפועל כחלק ממבצע ההטעייה לחיסולו של נסראללה, אך בכירים במערכת הביטחון סתרו את הטענה הזו, ואף ציינו כי בשלבים מסוימים נתניהו אפילו הציע לדחות את החיסול עד לחזרתו לארץ. לדבריהם, נתניהו התעקש על הטיסה לניו יורק והינדס את זה כך שהשרים "יפצירו" בו בישיבת הקבינט לטוס בגלל "השליחות החשובה".