למרות הזינוק בתחלואה כבר שבועיים שלמים שאף חולה קורונה לא מת מהנגיף, אבל הרצף החיובי הזה נקטע כעת. ביממה אחת נקבע מותם של שני חולים: בן 86 שהיה מחוסן בשתי מנות נגד הנגיף, ובן 48 שלא היה מחוסן כלל. החולה המבוגר יותר שנפטר בלילה שעבר (בין רביעי לחמישי) בבית החולים רמב"ם בחיפה הוא יצחק נאה, תושב קריית ביאליק. גם רעייתו חלתה והיא מאושפזת במצב בינוני עד קשה. בתם סיפרה כי האב חש ברע כבר לפני שלושה שבועות ומאז מצבו הלך והידרדר.
3 צפייה בגלריה
יצחק נאה נפטר מקורונה לאחר שחוסן פעמיים
יצחק נאה נפטר מקורונה לאחר שחוסן פעמיים
נאה. "הבית שלו תמיד היה פתוח לכולם"
(באדיבות המשפחה)
"היינו אופטימים יותר מדי והאופטימיות עלתה לנו ביוקר", אמרה הבת, מרגלית. "הוא הרי היה מחוסן, ואף אחד לא חשב על קורונה כשהוא התחיל להרגיש רע. לפני חודש ומשהו הוא הלך לים, טבע ובלע מים, ואולי זה החליש לו את הריאות והמערכת החיסונית בכלל. אמא שלי היא אישה סיעודית ואני מטפלת בה מקרוב, אבל אבא היה עצמאי וצלול וטיפל לבד בעניינים שלו".
מרגלית סיפרה כי בתחילה, ובשל החשש מפני קורונה במרפאות קופות החולים, קיבל האב ייעוץ טלפוני והחל לקחת אנטיביוטיקה לטיפול בדלקת ריאות, אלא שהמצב החמיר. "בתחילת השבוע שעבר הבן שלי הגיע וראה אותו. הוא חובש, ואמר לי שאבא לא נושם טוב ולא נראה טוב וזה לא מסתדר. הבאנו אותו למרפאה לרפואה דחופה ובצילום ראו דלקת ריאות ושלחו אותו לבית החולים".
נחמן אש בתדרוך עיתונאים בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה
(צילום: לע"מ)

גם כאשר כבר הגיעו לבית החולים רמב"ם, לא עלו מיד על כך שמדובר בקורונה. הבת סיפרה כי רק למחרת, כאשר שהו בחדרו, הגיעו תוצאות בדיקה חיוביות. "האחות צעקה, 'כולם לצאת מיד מהחדר, יש לו קורונה'", סיפרה מרגלית. בני המשפחה נבדקו והתברר כי האם נדבקה. גם ילדים נוספים של נאה התגלו כחולים, אך הם לא היו בקשר איתו ונדבקו ממקורות אחרים – והאחד מהשני.
"אני כועסת גם על עצמי שלא חשדתי בזה מיד, אבל הרי הוא היה מחוסן", הוסיפה מרגלית. "מהרגע שהוא נדבק ההידרדרות הייתה מהירה. ממש התרסקות. היינו איתו בווידיאו, בטלפון אבל באיזה שהוא שלב הרופאים כבר אמרו לי שרק נס יוכל להציל אותו. זו מחלה ארורה. הם אמרו שזה היה הזן ההודי, דלתא, שהוא מאוד מאוד מידבק. אפילו שהוא היה בן 86, לא מגיע לו ללכת ככה".
3 צפייה בגלריה
יצחק נאה נפטר מקורונה לאחר שחוסן פעמיים
יצחק נאה נפטר מקורונה לאחר שחוסן פעמיים
נאה. "מהרגע שהוא נדבק ההידרדרות הייתה מהירה"
(באדיבות המשפחה)
נאה נולד באיסטנבול, טורקיה, ועלה לארץ בגיל 13. הוא שירת בחיל הים וכחייל צעיר הכיר בחיפה את מי שהייתה לאשתו. השניים היו נשואים יותר מ-65 שנה. לפני קרוב ל-50 שנה עברו להתגורר בקריית ביאליק. "אבא עבד בבנק במשך קרוב ל-35 שנה. הם הביאו ארבעה ילדים והוא יצא לפנסיה מוקדמת וגידל את הנכדים", אמרה מרגלית. "הוא היה בנאדם טוב, שלא עשה רע לאף אחד. אדם באמת באמת טוב. גידל אותנו ואת הנכדים על ערכים של אהבת חינם. הבית שלו תמיד היה פתוח לכולם".
מרגלית סיפרה כי אביה אהב מאוד את המשפחה והעריך גם השכלה. "שני הילדים הגדולים שלי מסיימים את התואר בזכות הלחץ והעזרה שלו", אמרה. "הוא אהב לטייל, נסע בכל פעם שהיה יכול לאיסטנבול, ביקר בקבר של סבתו וגם עשה שם לילדים סיור שורשים. הוא מאוד אהב לבשל, היה אלוף בבישולים, ומאוד לעבוד בגינה, את הגינה שלו בבית כינינו 'ג'ונגל' מרוב הצמחים שהיו שם".
שלשום הוזמנו בני המשפחה למחלקה, עטו ביגוד מגן ונפרדו מהאב והסב, שהלך בלילה לעולמו. הלווייתו של נאה תתקיים היום בבית העלמין אפק בצור שלום, בשעה 12:00.

בן ה-48 לא היה מחוסן: "אמו ביקשה, הוא לא רצה"

לצד נאה נקבע בלילה האחרון כאמור גם מותו של חולה נוסף, בן 48 שלא היה מחוסן. הוא נפטר בבית החולים וולפסון בחולון, אחרי שהועבר לשם לפני כשבועיים מבית החולים הלל יפה בחדרה וחובר למכשיר אקמו (לב-ריאה). מבית החולים וולפסון נמסר כי החולה לא סבל ממחלות רקע משמעותיות, למעט יתר לחץ דם.
3 צפייה בגלריה
מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב
מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב
משפחת בן ה-48 שנפטר שאלה: "מה היה קורה אילו היה מחוסן?"
(צילום: איתן אלחדז, TPS)
גורם בבית החולים אמר כי החולה "הגיע עם אבחנה ברורה של קורונה והידרדר מאוד מהר להנשמה. לצערי, הוא הגיע כשלא היה מחוסן. אמא שלו פנתה אליו כדי שיתחסן והוא לא רצה. אתמול היא בכתה בבית החולים. באיזשהו שלב היה צריך לחבר אותו לאקמו כדי שינסה לשרוד. ההידרדרות החלה בסוף השבוע, ראינו כבר סימנים של פגיעה נוירולוגית".
אותו גורם הוסיף: "לא נכנסנו לדיון למה הוא לא רצה להתחסן. האמא אמרה: 'כמה פעמים ניסיתי להגיד לו להתחסן'. המשפחה שאלה מה היה קורה אם היה מתחסן, והתשובה שלנו היא שזה היה כמו שפעת קלה, והוא היה היום בחיים. אם אתה מחוסן, נכון להיום, הסיכון למחלה קשה הוא בערך כמו הסיכון להידרס בכביש".

בתוך כך, אמש עדכן משרד הבריאות את נתוני תחלואת הקורונה, ומהם עולה שחלה ירידה במספר החולים שמצבם קשה: לפי משרד הבריאות בבתי החולים מאושפזים 37 חולים במצב קשה, לעומת 46 שעליהם דווח הבוקר. מוקדם יותר אתמול הודה משרד הבריאות כי גם חולי קורונה שכבר החלימו מבחינה נגיפית נספרים כחולים קשים. באותה הודעה הוא גם הכחיש את חשיפת ynet ו"ידיעות אחרונות" על הנתונים מבתי החולים המראים שמספר החולים שמצבם קשה נמוך יותר מהמספרים הרשמיים שפורסמו אתמול בבוקר.
מהנתונים המעודכנים עלה עוד כי גם מספר חולי הקורונה שמחוברים למכונות הנשמה ירד, מ-16 אתמול בבוקר ל-13 אמש. מתחילת החודש אובחנו 3,036 חיוביים לנגיף, כ-380 מדי יום. עד עדכון הנתונים אמש פוענחו כ-43,500 בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 0.7% - נתון דומה לימים האחרונים.
פורסם לראשונה: 22:19, 08.07.21