טקס מצטייני השב"כ
(צילום: רועי אברהם, לע"מ)

כמדי שנה, העניק היום (חמישי) נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין תעודות הצטיינות ל-14 עובדות ועובדי שירות הביטחון הכללי - שש נשים ושמונה גברים. המפגש התקיים במהלך ביקור במתקן החדש של הארגון, שבו לקחו חלק גם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש השב"כ נדב ארגמן.
"אנשי השב"כ משמשים לנו חומת מגן איתנה, בלתי נראית, שחוצצת, מגנה, מסכלת ומסירה מעלינו איומים ומאפשרת לנו, אזרחי ישראל, לקיים חיי שגרה", אמר ריבלין. "השב"כ לא רק מגן על חיינו, אלא גם על הדמוקרטיה הישראלית. זו משימה רגישה ואחראית בצורה יוצאת דופן. אתם עומדים בה בכבוד".
4 צפייה בגלריה
טקס מצטייני השב"כ
טקס מצטייני השב"כ
ריבלין, ארגמן ועובדי השב"כ המצטיינים
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
בין המצטיינים השנה: א', ראש שלוחת צפון הרצועה במרחב דרום. א' היווה את הגורם המרכזי להנעת האיסוף המודיעיני בבניית תמונת המודיעין ובמהלכים שהובילו לשינוי המציאות המבצעית מול הג'יהאד האיסלאמי בעזה.
ש', ראשת מדור פיתוח סייבר באגף הטכנולוגי. ש' הביאה לפריצות דרך אסטרטגיות במבצעים מניבי מודיעין ערכי ברמת השירות וקהיליית המודיעין. ש' הביאה להישגים משמעותיים בתחום מבצעי הסייבר, מיצוי יכולות, והכוונת הפיתוח. ש' מהווה סמכות מקצועית בתחומה, בעלת יכולת ניתוח ואבחון יוצאת דופן לצרכים בעולמות המודיעיניים והטכנולוגיים. עבודתה של ש' מהווה סמן לתו תקן איכותי וגבוה אשר מוביל להישגים מקצועיים משמעותיים בתחום מבצעי הסייבר.
4 צפייה בגלריה
טקס מצטייני השב"כ
טקס מצטייני השב"כ
ריבלין וראש השב"כ ארגמן
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
א', מנהל באגף המבצעים אשר לצד תפקידו המבצעי והסיכולי בארגון, יזם פרויקט מתנדבים ופועל ללא הרף עבור שיפור רווחתם ובריאותם של מאות ואלפי נזקקים בכל יום. כיום, מתוך יוזמתו של א', פועלים אלפי מתנדבים בכל הארץ עבור ניצולי שואה, חיילים בודדים, משפחות מעוטות יכולת וחולים. א' מהווה השראה בתוך הארגון ומחוצה לו בדוגמה אישית ובהיותו מודל לחיקוי.
ס', ראש צוות חוקרים שהיה ממובילי החקירות בפרשת חטיפת שלושת הנערים בקיץ 2014, ועמד בראש צוות החקירה שחשפה וסיכלה תשתית טרור מסוכנת של ארגון החזית עממית. ס' הוביל צוות חקירות אשר תוצריו הביאו להצלת חיי אדם רבים, יזם פעולות ורעיונות חדשניים שהניבו מודיעין ערכי.
אות מפעל חיים הוענק ל-ר', עובדת בארגון מזה 52 שנים, אלמנת צה"ל. ר' נבחרה למצטיינת אגפית פעמיים בתחום פועלה. ההיסטוריה של מדינת ישראל שזורה בחייה ובפועלה של ר', החל משירותה כחיילת בחטיבת המחקר של אגף המודיעין במלחמת ששת הימים, לביקור סאדאת ב-1979 במהלכו ליוותה את הנשיא ורעייתו, ואירועים משמעותיים רבים בהם השתתפה. על מסירותה ועבודתה המקצועית זוכה ר' לפרס מפעל חיים.
הנשיא ריבלין התייחס לפועלה של ר': "ב-34 השנים האחרונות היא מרכזת את תחום הרווחה הרפואית ונפגעי תאונות העבודה בשירות. היום היא זוכה באות מפעל חיים. כל הכבוד לך. כל הכבוד לכולכם. עבורכם, המצוינות איננה אירוע חד-פעמי. היא דרך חיים. הדרך שלכם. כל אחת ואחד מכם. דרכו של הארגון שלכם".
4 צפייה בגלריה
טקס מצטייני השב"כ
טקס מצטייני השב"כ
נתניהו, ריבלין וארגמן בטקס
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
הנשיא העניק למצטיינים תעודות הוקרה ואמר: "אתם, כל אחת ואחד מכם – גיבורי הזמן הזה. בזכותכם, בזכות הפעילות היומיומית שלכם, אנחנו ישנים בשקט. "בעוד כמה שעות נברך כולנו, כל בית ישראל, 'על הניסים ועל הנפלאות ועל התשועות ועל המלחמות שעשית לאבותינו בימים ההם ובזמן הזה'. המשיכו לעשות לנו ניסים ונפלאות בזמן הזה ובזמנים הבאים. אין כמוכם. תודה לכם".
בתום דבריו ציין הנשיא את יצחק אילן ז"ל, לשעבר סגן ראש השב"כ, שהלך לעולמו לאחר שנדבק בקורונה: ״ישראלים רבים אינם יודעים, עד כמה הם חבים לו את חייהם".
4 צפייה בגלריה
טקס מצטייני השב"כ: ש' ראשת מדור פיתוח הסייבר
טקס מצטייני השב"כ: ש' ראשת מדור פיתוח הסייבר
ש', ראשת מדור פיתוח הסייבר
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

"הצלתם חיים של רבים, אזרחי ישראל מודים לכם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנכח גם הוא במפגש, אמר: "אנחנו מטפלים בקורונה, אבל לא שוכחים לרגע את הביטחון. המאבק הוא אותו מאבק להצלת חיים. אתם, יחד עם חבריכם הרבים שאותם אתם מייצגים כאן, הצלתם חיים של רבים. ראש השב"כ נמצא אצלי מדי שבוע, לפעמים יותר, כדי לדווח וגם להחליט על אותן פעולות שמצילות חיים. אני וכל אזרחי ישראל מודים לכם על כך".
ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן, אמר: "אנו מוקירים היום נבחרת של עובדים שבלטו בשנה החולפת בעשייתם למען ביטחון ישראל. קבוצה של נשים וגברים בעלי תפקידים ותחומי עיסוק שונים שבעשייתם משלבים בין הצטיינות למצוינות. אתם אלו המקדמים יוזמות, מפצחים אתגרים, מובילים אנשים תוך מתן דוגמא אישית והופכים רעיונות למציאות. היכולת הזאת- ליזום ולבצע גם את מה שלא נעשה מעולם, היא תרגום מדויק של רוח החזון שלנו: 'להקדים בכל זמן ומקום'. על כך אני מודה באופן אישי לכל אחד ואחת מכם".
נציג המצטיינים, ס', אמר: "החבורה המופלאה של המצטיינים שנבחרו כאן, לא באה לעבודה. האנשים כאן באים לשנות, להזיז, להציל חיים ולסכל טרור. אלה אנשים שלא מסתפקים בעשיית המוטל עליהם, הם רוצים עוד ועוד. הם לא מקבלים 'אי אפשר' כתשובה, הם לא יסתפקו ב'בסדר' או ב'יהיה בסדר'. הם ישאפו לחדש ולהניע. פורום שכזה הוא פורום של תקווה. אנשים שנותנים תקווה פשוטה למדינה בריאה ומצליחה-חברתית, כלכלית וביטחונית. אנשי השב"כ נמצאים מאחורי הקלעים. בצניעות, במקצועיות, בנחישות ובתעוזה מאפשרים לעם הזה לחיות בשלווה".