האישור הפרטני שניתן היום לצבא כולל הזמנת טייסת קרב חדשה, שלישית ומלאה, של ה-F-35, כמימוש אופציה מול חברת לוקהיד מרטין האמריקנית. כמו כן, במסגרת העסקה יתבצע רכש של ארבעה מטוסי תדלוק גדולים KC-46 של בואינג כחלופה למטוסי ה"ראם", בואינג 707, שנכנסים לעשורם השביעי בצה"ל.
עוד בעסקה - חימוש מדויק לחיל האוויר ורכיבי הגנה אווירית רבים שמיוצרים בארה"ב, ובהם רכיבים לכיפת ברזל ולמערכת החץ.
בחירה בזהות מסוקי התובלה שיחליפו את היסעורים בני ה-50 טרם התקבלה, ובמערכת הביטחון יגבשו המלצה סופית בנושא בתוך מספר שבועות, אך ספק אם המהלך יובא לדיון ואישור השרים לפני הבחירות. המועמדים להחליף את היסעורים הם מסוקי הצ'ינוק של בואינג ומסוקי הסופר יסעור החדשים של לוקהיד מרטין. שילוב בין רכש המטוס-מסוק V-22 של בואינג לבין צ'ינוק או סופר יסעור עדיין נמצא על הפרק.
היקף עסקה זו הוא כ-7 מיליארד דולרים מכספי הסיוע של ארה"ב, שרובם כבר מומשו או כיסו התחייבויות עבר. בשלב הגדול הבא, וכנראה האחרון בתוכנית הסיוע הנוכחית, תיבחר טייסת הקרב הרביעית, שתגיע לחיל האוויר עד סוף העשור ועשויה להיות הגרסה החדשה של F-15, שבחיל האוויר תמשיך להיחשב כטייסת מפציצים.
ייצור הפלטפורמות החדשות בארה"ב, יימשך לפחות שנתיים לכל מטוס, אך ייתכן ועוד קודם לכן נראה בישראל חלק מהמטוסים החדשים. כך למשל, בשל הדחיפות להחליף את מטוסי התדלוק שפועלים בחיל האוויר עוד מאמצע המאה הקודמת, ישראל ביקשה מארה"ב ונעתרה בחיוב לקחת מטוסי תדלוק מההזמנות של הצבא האמריקאי, שכבר נכנסו לפס הייצור של ה-KC-46 במפעל בואינג שבסיאטל.
במצב שכזה, ראשוני מטוסי התדלוק יכולים להגיע ארצה בתוך כשנה. במערכת הביטחון ניהלו מרוץ נגד הזמן ולחצו על הדרג מדיני לאשר לפחות חלק מהרכש, אחרי עיכובים של שנתיים שנבע מהיעדר ממשלה קבועה.