תיעוד: מוניר ענבתאווי ניסה לדקור שוטר, ואז נורה למוות

אחר הצהריים (יום ב') פורסם תיעוד התקרית הקשה בשכונת ואדי ניסנאס בחיפה שבמהלכה נורה למוות מוניר ענבתאווי (33) בידי שוטרים. בתיעוד נראה כי אכן ניסה לדקור את אחד השוטרים בחפץ מסוים, ייתכן סכין, באופן שעולה בקנה אחד עם גרסת השוטרים. המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות חוקרת את נסיבות האירוע והערב מסרה כי אחד השוטרים מאזור חיפה נחקר בחשד למעורבות באירוע.
עטאף, אמו של ענבתאווי, הייתה זו שדיווחה למשטרה כי בנה משתולל עם סכין ברחוב, ובבדיקה ראשונית של המשטרה עלה כי השוטרים ירו בו לאחר שניסה לדקור אותם. אחד השוטרים נפצע באורח קל.
קרוביו של ההרוג סיפרו כי הוא לוקה בנפשו. אחותו שירין אמרה: "רצחו את אח שלי בדם קר, הוא אדם חולה וצריך טיפול, למה יורים לעברו? מה זאת אומרת הוא השתולל? לא נשתוק. שיפסיקו לשקר. במקום שהמשטרה תעזור לנו, הם הרגו אותו. זאת משטרה כושלת שיודעת רק לירות על אנשים שסובלים מבעיות נפשיות.
"הוא ביקש מאימא 50 שקל בשביל סיגריות. אימא חיכתה שאני אבוא אחרי שאסיים את העבודה שלי ובאתי. ואז אימא אמרה לי 'הוא למעלה, לא עושה כלום'. היא התקשרה למשטרה שיבואו לקחת אותו לטיפול. הוא ראה משטרה וברח, אבל אז הם הרגו אותו".
על טענת המשטרה שלפיה ענבתאווי ניסה לדקור שוטרים, אמרה האחות: "הוא ברח מהם וראה את המשטרה. הוא ברח למטה כדי שאקח אותו, ואז למטה הרגו אותו. הוא לא החזיק סכין, הסכין הייתה למעלה, הוא שם אותה על השולחן ואז ירד. אימא התקשרה לא בשביל להתלונן, רק כדי שייקחו אותו לטיפול. הוא מקבל טיפולים ואף פעם לא היה עצור במשטרה".
זירת האירוע לאחר הירי
(צילום: אביהו שפירא)

עטאף ענבתאווי, אמו של ההרוג, אמרה: "אני לא יודעת למה הרגו את הבן שלי. בסך הכול ביקשתי שיטפלו בו, לקחת אותו למרכז טיפול נפשי בטירת כרמל ולא לירות בו למוות. המשטרה עשתה טעות חמורה ואנחנו לא נסלח להם. הבן שלי גר איתי בבית ואני מטפלת בו. אני רוצה תשובה למה רצחו אותו".
מהמשטרה נמסר מוקדם יותר כי "שוטרים שהגיעו למקום זיהו את החשוד וניסו לעצור אותו. לאחר שהוא ניסה לדקור אותם, הם ירו לעברו". במחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הודיעו כי פתחו בבדיקת האירוע. "עם היוודע המקרה הגיעו חוקרי מח"ש לזירה והחלו בבדיקת נסיבות ביצוע הירי", נמסר.
תמי אולמן ושאדי סרוג'י המייצגים את השוטר שירה אמרו: "בפעילות שלו הציל חיים של אחרים, הגן על עצמו ופעל כנדרש ממנו".
פורסם לראשונה: 17:04, 29.03.21