(צילום: משי בן עמי)

שני החשודים בחטיפת הנשק מלוחם אגוז בצפון יובאו היום (שני) להארכת מעצר בבית משפט השלום בעכו. מלבד שני החשודים בחטיפה, עצרה המשטרה גם ארבעה חשודים נוספים שסייעו לשניים לאחר המעשה ואפשרו להם להסתתר בביתם. קצין אח"מ של מרחב גליל, סגן ניצב גיל משולם, סיפר בריאיון באולפן ynet על החקירה והמעצר והדף את הביקורת של מפקד אגוז על הלוחם: "המאבק של החייל בחשודים סייע להגיע אליהם תוך יממה".
2 צפייה בגלריה
החשודים בחטיפת נשק מחייל צה"ל
החשודים בחטיפת נשק מחייל צה"ל
"עבר פלילי בתחומים שקשורים לאמל"ח". החשודים בחטיפת הנשק לאחר מעצרם
לדברי משולם, "החייל נאבק עם החשודים בצורה מאוד קשה, וההתנהלות שלו עזרה ביותר לפחות בהיבט החקירתי. הוא נלחם ולא ויתר, ובזכות המאבק שלו ידענו כבר למחרת על זהותם של החשודים. התוצאה לפניכם".
לדברי משולם, "החקירה עדיין בראשיתה. אני יכול להגיד שלשני החשודים המרכזיים בהחלט יש עבר פלילי, בין היתר בתחומים שקשורים לאמל"ח".
על תופעת הנשק בחברה הערבית אמר: "אנחנו מנהלים מאבק עיקש. אין תיק שאנחנו לא עושים בו את המקסימום האפשרי עם כל היכולת של המשטרה".
2 צפייה בגלריה
נעצרו שני חשודים בתקיפת הלוחם וחטיפת נשקו במהלך ניווט לילי ליד שפרעם
נעצרו שני חשודים בתקיפת הלוחם וחטיפת נשקו במהלך ניווט לילי ליד שפרעם
התחמושת שנמצאה על החשודים
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה עדיין לא החליטה אם להאריך את מעצרם של ארבעת החשודים הנוספים. החשודים בחטיפת הנשק, בני 25 מהכפר הבדואי איבטין שבעמק זבולון, תקפו את לוחם חטיבת הקומנדו בזמן שהיה בניווט לילי ביער חרוביה שליד שפרעם, בלילה שבין רביעי לחמישי. בתחקיר הראשוני עלה כי בין החייל לגנבים התפתח עימות אלים שבסופו הנשק נלקח.
המשטרה מסרה אתמול כי השוטרים "איתרו את מקום המסתור של שני החשודים בתום חקירה מורכבת ומאומצת". לפי המשטרה, החשודים נעצרו כשברשותם תחמושת.
בצבא ציינו לטובה את תגובת הלוחם שנאבק בתוקפים שזהותם לא ידועה ודיווח על כך באופן מיידי למפקדיו, אולם מפקד יחידת אגוז כתב לפקודיו כי "לוחם באגוז שלא יודע לנצח שני אנשים בקרב מגע וחוטפים לו את הנשק - לא יכול להיות לוחם אגוז. גם בלחימה לא אקבל שבוי אלא אם חלילה הוא גופה".