2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו בבית המשפט, בפברואר
(צילום: ראובן קסטרו)
ימים ספורים לפני חידוש משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביום שני הקרוב, הודיעו הערב (ד') פרקליטיו כי יבקשו מבית המשפט לפטור אותו מהשתתפות בדיונים הראשונים של שלב שמיעת ההוכחות, שיחל בעדותו של אילן ישועה - מנכ"ל וואלה לשעבר ועד המדינה בתיק 4000.
בהודעה מטעם פרקליטי נתניהו נמסר כי "מכיוון שלראש הממשלה לא היה קשר עם אילן ישועה, וממילא נוכחותו אינה תורמת לדיון בשום צורה, פרקליטי ראש הממשלה יבקשו לפטור אותו מהשתתפות בחקירותיו של ישועה. זו בקשה מקובלת בתיקים בהיקפים דומים".
ההערכה היא שהפרקליטים יבקשו לפטור את נתניהו מנוכחות בדיון גם משום שיהיו אלה הימים הראשונים של הכנסת החדשה במקביל למגעים להקמת קואליציה. נתניהו אמנם שב והצהיר כי יוכל לנהל את הממשלה במקביל למשפטו – אך לדעתו נוכחותו אינה נדרשת במקום היות שלא התקיים קשר ישיר בינו לבין ישועה.
נתניהו על משפטו: "לא נראה לי שימהרו לשלב ההוכחות לפני הבחירות", בתחילת פברואר
(צילום: אלכס גמבורג)

השופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים – שם מתנהל משפטו של נתניהו בתיקי האלפים שבהם הוא נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים – קבעו לפני כחודשיים כי שלב שמיעת ההוכחות יחל רק לאחר הבחירות, ב-5 באפריל.
המשפט יחל כאמור עם עדותו של ישועה בתיק 4000 - הגדול מבין שלוש הפרשות הכלולות בכתב האישום. לאחר מכן יישמעו העדויות בתיק 1000 ולבסוף תיק 2000. יחד עם נתניהו מואשמים בעל השליטה בחברת בזק שאול אלוביץ' ורעייתו איריס אלוביץ' ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. הפרקליטות הודיעה כי ייתכן שתזמן לעדות מוקדמת עדים מתיק 1000, וככל הנראה יהיו אלה ארנון מילצ'ן והעוזרת שלו, הדס קליין.
2 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט
"נפל פגם בהתנהלות היועץ". מנדלבליט
(צילום: דנה קופל)
בהחלטתם מחודש פברואר דחו השופטים את בקשת נתניהו לבטל את כתב האישום בגלל פגמים באישור היועמ"ש בחקירות בתיקים 1000 ו-4000. שלושת השופטים הדגישו שהם לא מקבלים את הבקשה באופן שמצדיק את ביטול כתב האישום כולו, אך השאירו פתח לדיון בטענות נתניהו לאחר שלב ההוכחות. גם בקשתם של בני הזוג אלוביץ' לפסילת ראיות משום שלדעתם מדובר בבקשה מוקדמת ושיש להמתין עם הטענות לשלב ההוכחות - נדחתה.
השופטים מתחו ביקורת על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וכן על הפרקליטות בשל מתן אישור לפתיחת חקירה בעל פה בלבד ולא בכתב. "בנסיבות שבהן ניתנה הסכמת היועץ, ככל שניתנה", נכתב, "על דרך של תיעוד האישור לפתיחה בחקירה בעניינו של הנאשם עובר לפתיחתה, שלא בדרך של אישור בכתב, נפל פגם בהתנהלות היועץ".
הרכב השופטים קבע כי הדיונים יתנהלו שלושה ימים בשבוע, בימים שני, שלישי ורביעי, בין השעות 9:00 ל-15:30. ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, שיחול ב-14 באפריל, לא יתקיים דיון. יש לציין כי לפי חוק, הנאשמים - לצד נתניהו גם שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס - מחויבים להתייצב לדיונים.