עובדת בלשכת שר החוץ לשעבר סילבן שלום טוענת כעת כי תקף אותה מינית לפני 16 שנה. בכתבה ששודרה אמש בחדשות 12 היא התראיינה בפנים גלויות. שלום אומר בתגובה כי מדובר ב"עלילה נוראית" שמקורה, לטענתו, בסירובו להיענות לדרישות כספיות שלה.
1 צפייה בגלריה
עובדת בלשכתו טוענת: "הוא רכן עליי, פתח לי את הרגליים - לא נשמתי". סילבן שלום
עובדת בלשכתו טוענת: "הוא רכן עליי, פתח לי את הרגליים - לא נשמתי". סילבן שלום
עובדת בלשכתו טוענת: "הוא רכן עליי, פתח לי את הרגליים - לא נשמתי". סילבן שלום
(צילום: רויטרס)
העובדת, לינור איצקוביץ', הייתה מזכירה במשרדו של שלום. המקרה המדובר אירע לדבריה בלשכת שר החוץ בתל אביב. "הוא נעמד מולי ואמר לי: 'את אוהבת אותי?'. אז אמרתי לו: 'ברור שאני אוהבת אותך'". לדבריה, בשלב הזה אמר לה שלום: "אז תורידי את המכנסיים ותראי לי שאת אוהבת אותי". איצקוביץ' סיפרה כי השר סימן לה לגשת לספה וביקש שתשכב עליה. "הוא רכן עליי ופשוט תפס לי את הרגליים, פתח אותן בחוזקה ואמר: 'נו, את פותחת את הרגליים?'. זה כאב. לא נשמתי. רק בהיתי בפלורסנט. זה לקח חמש דקות. כשזה נגמר הוא אמר לי: 'סיימתי, תודה' ושאל 'את קמה? אני ממהר נורא'".
איצקוביץ' תיארה שני מקרים נוספים. באחד מהם, כעבור כמה שבועות, קרא לה השר בגלל בעיה במחשב ובזמן שהתקרבה ליטף את האגן שלה. במקרה אחר התבקשה לאפר אותו לקראת ריאיון טלוויזיוני. לדבריה הוא סגר את דלת החדר בו שהו באמצעות כיסא מתחת לידית והחל ללטף אותה.
איצקוביץ' לא התלוננה במשטרה בזמן אמת על המקרים. בשנת 2014, כששלום התמודד לנשיאות, הוא נחקר במשטרה באזהרה בחשד לעבירת מין שביצע באישה אחרת. השוטרים פנו באותם ימים ללינור כדי לברר אם היא מוכנה להתלונן, אולם היא סירבה ואף טענה כי בינה לבין שלום לא אירע דבר. כעת טוענת לינור, שמיוצגת על ידי עו"ד רוני אלוני סדובניק, שהגרסה שהציגה אז בפני המשטרה הייתה שקרית בגלל שפחדה ממנו. התיק נגד שלום נסגר. גם בדיקה נוספת בה פתחה המשטרה ב-2016 נסגרה מבלי להפוך לחקירה פלילית. בינתיים פרש שלום מהחיים הפוליטיים.
סילבן שלום מכחיש את הדברים ומטעמו נמסר: "מדובר בעלילה מצד מי שעבדה עם סילבן שלום לפני 16 שנה. עלילה זו לא הייתה באה לעולם לו היה נכנע לדרישות כספיות מצידה ומצד אמה במהלך השנים האחרונות וסורבו.
"התנהלותו נבדקה על ידי המשטרה והפרקליטות בעבר, בשתי בדיקות נפרדות ויסודיות, בהן נקבע כי אין אפילו תשתית ראייתית לפתיחה בחקירה. העובדת העלילה ובדתה בעבר תלונה כוזבת במשטרה נגד עובדת מדינה שעבדה לצידה ובמסגרת הליך משפטי בעניין זה סוכם כי עליה לשלם פיצויים. העובדת שמרה קשר מיוזמתה עם שלום שנים ארוכות אחרי סיום עבודתה, באה לבקר אותו בלשכות בהן עבד, הזמינה אותו לחתונתה, ושלחה לו ברכות ואיחולים בחגי ישראל, ותנחומים על מות אימו ז"ל לפני פחות משנתיים".