גורמים בארה"ב מדווחים שהנשיא ג'ו ביידן יצהיר שנסיגת הכוחות האמריקניים מאפגניסטן תושלם עד 11 בספטמבר. "אחרי סקירה מדינית קפדנית החליט ביידן להחזיר את הכוחות שנותרו באפגניסטן – ולסיים את המלחמה של ארה"ב אחרי 20 שנה", אמר בכיר בממשל.
בסוף חודש מרץ התייחס הנשיא האמריקני לנסיגה מאפגניסטן. ביידן הודה אז ש"יהיה קשה" לעמוד ביעד הנוכחי לנסיגה – 1 במאי. ביידן הצהיר שארה"ב תעזוב את אפגניסטן "בצורה בטוחה ומסודרת", והדגיש שהוא אינו יכול לתאר לעצמו מצב שבו הכוחות האמריקניים עדיין יהיו באפגניסטן בשנה הבאה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: AFP, AP)
לפי הסכם השלום שחתם הממשל של דונלד טראמפ עם ארגון הטרור טליבאן, כל החיילים האמריקניים אמורים לסגת מהמדינה עד 1 במאי – אך לאחרונה אותת ממשל ביידן כי ארה"ב תיאלץ לדחות מעט את הנסיגה הזו, משום שהיא עדיין אינה ערוכה לכך – במיוחד בהתחשב בעבודה שהטליבאן וממשלת אפגניסטן עוד לא הגיעו להסכם שלום זה עם זה.
בעקבות ההסכם עם הטליבאן כבר הסיג ממשל טראמפ חיילים רבים מהמדינה, וכעת נותרו בה 2,500 חיילים אמריקנים בלבד – המספר הנמוך ביותר מאז תחילת המלחמה ב-2001.
המלחמה באפגניסטן, נזכיר, היא המלחמה הארוכה ביותר שניהלה ארה"ב אי פעם: הכוחות האמריקניים ובעלי בריתם פלשו למדינה בסוף 2001 בעקבות מתקפת הטרור של 11 בספטמבר בארה"ב, והם הפילו שם את שלטון הטליבאן והחלו במרדף אחרי בכירי אל-קאעידה, בהם אוסמה בן לאדן, שהיו אחראים למתקפת הטרור. ביידן, כך מדווחים בארה"ב, מתכנן להשלים את הנסיגה עד 11 בספטמבר 2021 - יום השנה למתקפה.