(צילום: שחר גולדשטיין)

ח"כ משה ארבל (ש"ס) התייחס היום (ה') לעימות הפנים-קואליציוני, והביע ביקורת מרומזת על חלקו של הליכוד במחלוקת, על ראש הממשלה ועל האפשרות שממשלת האחדות לא תגיע לשלב הרוטציה בין בנימין נתניהו לבין בני גנץ. בראיון לאולפן ynet הוא אמר: "מדינת ישראל זקוקה ליציבות, זקוקה לתקציב, וחובה על אדם שחתם על חוזה – לעמוד בו".
הוא הדגיש כי "יש לי גם ביקורת על כחול לבן - לא יכול להיות שחלק מהממשלה תתנהל כאופוזיציה. אבל הערך העליון הוא שמילה זו מילה".
- זה מעניין מה שאת אומר, כי אריה דרעי חזר בו מהערבות שלכאורה נתן לגנץ על הרוטציה. הוא אמר: "אני לא חתמתי איתו על שום חוזה". "הסכם הרוטציה בפועל נחתם בין שני המנהיגים. אני אזרח שבמקרה גם ח"כ של ש"ס. אני לא דובר סיעת ש"ס. תפיסת עולמי היא שיש ערך חשוב - לא לשקר. לא האשמתי את נתניהו. אני קורא לו לעמוד בדבריו".
- בוא נדבר על המגזר החרדי. אתה חושב שההתנהלות שם נכונה? אנחנו רואים את הנתונים. למה זה קורה? "הנחיות שלצערי הרב לא תמיד היו קוהרנטיות הביאו את הציבור לא לציית, ולצערי הרב גם באופן מאורגן. אני אומר את זה מכאב, כי אלה אחים שלי. אבל הציבור הכללי מסתכל על כל 'השחורים' אותו הדבר. החרדים הם לא קבוצה הומוגנית. הם מורכבים מציבור ספרדי, שההנהגה שלו מאוד ברורה, וציבור ליטאי, שההנהגה שלו ברורה, וציבור חסידי שבחלקו מפר את ההנחיות".
1 צפייה בגלריה
משה ארבל
משה ארבל
ח"כ משה ארבל
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
- אתה אומר שצריך להתמקד בציבור החסידי? "אני אומר את זה בכאב. חלק אומרים, 'רגע, רגע, זה לא כזה נורא. חברים שלי עברו את זה, לא קרה להם כלום'..
- אתה שומע אנשים שאומרים: "עם כל הכבוד למה שאומר משה ארבל, אני הולך להקפות"? "אני באופן אישי יצאתי עם שתי תשובות שלילות לקורונה, ולפי הנהלים הייתי יכול ללכת להתפלל בבית הכנסת. היה לי ספק קל אז נשארתי להתפלל בראש השנה בבית. לאדם חרדי זה דרמטי, זה יום גורלי, נשארתי להתפלל בבית ובמוצאי ראש השנה קיבלתי תשובה חיובית לקורונה. עשיתי את הדבר הנכון. גם בשמחת תורה אחגוג על פי הנהלים במדויק ולא אחרוג".
- איך אתה מרגיש עכשיו? "באופן אישי, תודה לאל, עברתי את זה קל. בתקופה שעשיתי בדיקות קורונה הרופא אבחן אותי כעם דלקת ריאות".
- פחדת? "פחדתי מאוד מאוד שאמי שתחייה, שהיא לא מבוגרת אבל עם סכרת, שאני אגרום לה נזק ולאנשים אחרים".