כוחות צה"ל עצרו אמש (יום ה') פלסטיני חשוד שניסה לחצות את הגבול מעזה לשטח ישראל. על גופו נמצאו שני סכינים, מטען חבלה מאולתר ורימון. החשוד הועבר לחקירת כוחות הביטחון.
2 צפייה בגלריה
המחבל שחדר לחבל אשכול נוטרל
המחבל שחדר לחבל אשכול נוטרל
נורה ונתפס. המחבל שנלכד באשכול, בשבוע שעבר
(צילום: גל יעקב)
לפני כשבוע וחצי, מחבל חמוש בסכין חדר לישראל מעזה, דקר את רכז הביטחון של היישוב אבשלום במועצה האזורית אשכול ופצע אותו באורח קל. איש ביטחון אחר ירה במחבל.
‏מחקירת האירוע עלה כי תושב היישוב הבחין באדם חשוד צועד בכביש ודיווח על כך לאנשי הביטחון. רכז הביטחון, אנדריי דוסטוב, הגיע למקום ותישאל את החשוד, ששלף סכין ודקר אותו. איש ביטחון אחר ירה במחבל בפלג גופו התחתון. לפי תחקיר שנערך בצה"ל, המחבל חצה את הגדר מדרום רצועת עזה לשטח ישראל.
מחבל חמוש בסכינים נלכד בחבל אשכול
(צילום: נאור אואקרט)

2 צפייה בגלריה
אירוע חדירה בחבל שלום באשכול
אירוע חדירה בחבל שלום באשכול
הזירה שבה נלכד המחבל באשכול
(צילום: נאור אואקרט)
דוסטוב, בן 42, סיפר כי לאחר דיווח על דמות חשודה, הוא הודיע כי הוא קופץ לאזור. "הייתי בטוח שזה בדואים. שאלתי את האיש מה הוא עושה פה, וראיתי שהוא בלחץ. הוא נראה באטרף, עשה את עצמו חירש. חשבתי שמשהו מוזר פה ואמרתי לו - תעלה לרכב שלי. הוא הכניס חצי גוף לרכב, ופתאום ראיתי סכין ביד שלו", אמר דוסטוב.
"הוא ניסה לדקור אותי בראש, באינסטינקט משכתי את היד לכיוון הסכין ותפסתי אותו", הוסיף הרבש"צ. "זאת הייתה סכין מאוד ארוכה, ראיתי אותה מול העיניים שלי. הוא צרח, ניסה לדקור אותי בבטן. נתתי לו אגרופים, שחררתי את הרגל, והוא עף מהרכב והתחיל לרוץ לכיוון המושבים. אז ראיתי את הרבש"צ השכן, וצעקתי 'מחבל, מחבל'. הוא ירה בו ונטרל אותו".
פורסם לראשונה: 22:03, 10.06.21