זהבה שאול, אמא של אורון, בעצרת

במלאות שש שנים לחטיפתו בעזה, הגיעה היום (ב') זהבה שאול, אמו של החייל הנעדר אורון שאול, עם עשרות מבני המשפחה וחברים, לעצרת מחאה מול כלא מגידו, שבו מוחזקים אסירים ביטחוניים. שאול קראה לשחרורו של בנה.
אורון שאול, שנעדר מאז מבצע צוק איתן, מוגדר כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע, במעמד שבוי או נעדר. בני משפחתו, עם זאת, למרות שכבר ישבו עליו שבעה, מאמינים כעת כי בנם עדיין חי. שש שנים אני מחכה לאורון. אין לי יום, אין לי לילה. היום זה היום הכי גרוע שיש, זה היום שהוא נחטף. אתם לא יודעים מה עובר לי בגוף, אתם לא יודעים מה עובר לי בנשמה", אמרה האם לנוכחים.

3 צפייה בגלריה
משפחתו של אורון שאול
משפחתו של אורון שאול
"הממשלה לא עושה כלום". אמו של אורון שאול
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
משפחתו של אורון שאול
משפחתו של אורון שאול
(צילום: גיל נחושתן)
"לא יעלה על הדעת שממשלת ישראל ומערכת הביטחון שלי לא עושים כלום על מנת להחזיר לי את הבן שלי שיצא להגן בגופו על תושבי עוטף עזה ועל כל אחד ואחד מאיתנו. למה? אני שואלת שאלה ואני מצפה לתשובה מראש הממשלה ומגנץ, איפה אתם?", זעקה שאול בכאב. "אתם הייתם כשחטפו את אורון, עליכם חלה האחריות להחזיר אותו, למה אני צריכה לבקש? זה לא תפקיד שלי. התפקיד שלכם זה להחזיר את הבנים הביתה. אתם שלחתם, אתם תחזירו".
היא הוסיפה כי הגיעה לעצרת למרות שאין לה עוד כוחות. "בכל זאת באתי ולו בשבילך אורון – הבטחתי גם לאבא (אביו של אורון, הרצל שאול ז"ל, נפטר לפני מספר שנים מסרטן), שאני אעשה הכל על מנת שתחזור, ואני משתדלת. אני עושה כמה שאני יכולה ואני מאמינה שנתניהו ישמע אותי ויראה אותי, אולי זה יזיז משהו בלב שלו, כמו שזה מזיז בלב שלי. אני חושבת שבאמת הגיע הזמן, שש שנים זה די והותר".

3 צפייה בגלריה
אורון שאול
אורון שאול
אורון שאול
(צילום: אלבום משפחתי)
במהלך האירוע נערכה שיחת טלפון פומבית עם העיתונאי הפלסטיני סמי עובייד, שרמז כי שאול, כמו גם הדר גולדין, בחיים. הוא הוסיף כי על המשפחה ללחוץ על נתניהו להגיע לעסקה כפי שמשפחות האסירים הפלסטיניים לוחצות על חמאס.
"אני רוצה לבקש ממך, תפנה לחמאס ותגיד להם שאנחנו רוצים לעשות עסקה", אמרה לו זהבה. "עסקה להחלפת שבויים. אני נמצאת כאן בשביל לדרוש גם מכם, גם ממשלת ישראל וגם מהצבא שלנו. שש שנים עברו... הגיע הזמן להחזיר לי את אורון – עד מתי אני אחכה ועד מתי אתם תחכו לקבל את השבויים שלכם, את האסירים שלכם?"
אח של אורון, אופק, זעם על הקיפאון במגעים: "לא הגיוני ששש שנים לא התקדמנו אפילו במילימטר, אם היו מתעסקים בזה, אפילו טיפה, דברים היו מתקדמים. אני צריך לבוא לפה ולהתחנן על מה? על דבר בסיסי. שיחזירו את החיילים הביתה. כולם בורחים מאחריות, ואת אף אחד זה לא מעניין. תתעסקו בדברים הרציניים, תחזירו את החיילים שאתם שלחתם הביתה בשביל להגן על המדינה".
אופק הוסיף: "אני רואה את אמא שלי בוכה ככה כבר שש שנים. הממשלה הזאת, אכפת לה? אם היה אכפת להם הם היו נפגשים איתנו – בפועל כלום, כל אחד מתעסק בעניינים שלו, כל אחד רוצה לשמור על הכיסא שלו. אף אחד לא מתעניין בדברים הרציניים והחשובים באמת".
יגאל, אחיה של זהבה, אמר כי ממשלת ישראל, "מנהלת נגדנו מלחמת התשה בצביעות, בשקר, ובזלזול. אין נחישות, יש רק דבר אחד – הפקרה. אנחנו כאן, אורון בשבי החמאס. היום בזמן שהקורונה מרחפת מעלינו ישנו רק דבר אחד יותר מסוכן מהקורונה וזה הייאוש – אנחנו מיואשים. פנינו אליכם ממשלת ישראל כדי לומר לכם שאיבדנו את האמון והתקווה, לא הותרתם לנו ברירה אלא לפנות לאויב, לחמאס, אולי משם תגיע הישועה. למה אנחנו בכלל צריכים לדרוש את אורון? זאת בושה וחרפה לישראל".