פרמדיק מד"א מדווח על התאונה בכביש 65
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )

שני בני אדם נהרגו הבוקר (רביעי) תוך כשעה בתאונות דרכים שבהן היו מעורבות משאיות. בכביש 65 נהרג רוכב אופניים בתאונה שהתרחשה סמוך לצומת כרכור. שעה קלה לאחר מכן נהרג נהג רכב פרטי בצומת צפית מדרום לערד. לפי נתוני עמותת "אור ירוק" מספר ההרוגים בדרכים מתחילת השנה עלה בעקבות שתי התאונות ל-293.
מעט לפני השעה 7 בבוקר התקבל דיווח במשטרה ובמד"א על תאונה בין אופניים למשאית בכביש 65 לכיוון מזרח. צוות מד"א קבע במקום את מותו של רוכב האופניים, תושב פרדס חנה כבן 65. בוחני תנועה של המשטרה הוזעקו גם כן.
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה מדרום לערד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
2 צפייה בגלריה
זירות התאונות
זירות התאונות
מקום התאונה בכביש 65
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
"כשהגענו למקום, ראינו על הכביש אופניים חשמליים שבורים ומשאית", סיפר פרמדיק מד"א סער אברג'יל. "בסמוך שכב גבר מחוסר הכרה. הוא סבל מפגיעת ראש קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא דופק וללא נשימה, ולאחר מספר דקות נאלצנו לקבוע את מותו".
כעבור פחות משעה התקבל במשטרה דיווח על תאונה קשה בין משאית לרכב פרטי בכביש 25 לכיוון דימונה, באזור צומת צפית. לאחר שכוחות כיבוי חילצו את נהג המכונית, קבע צוות מד"א את מותו. נהג המשאית, כבן 40, נפצע באורח קל ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע.
דו"ח מבקר המדינה: בטיחות בדרכים של כלי רכב כבדים
(באדיבות משרד מבקר המדינה)

חובש מד"א צביקה אייזיק שחזר: "כשהגענו למקום הבחנו שמדובר בתאונה קשה מאוד. ראינו משאית ורכב פרטי מעוך. נהג הרכב נלכד ברכב, הוא היה מחוסר הכרה עם פגיעה רב-מערכתית קשה. הענקנו לו טיפול תוך כדי חילוצו מהרכב. הוא היה ללא נשימה וללא דופק, ולאחר זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו. טיפלנו גם בנהג המשאית שפונה במצב קל".
רק לפני שבוע נהרגה צעירה בת 24, תושבת הכפר מיסר שליד כפר תבור, בתאונת דרכים בין משאית לרכב פרטי בכביש 7266 סמוך לדבוריה שבשולי עמק יזרעאל. אביה, בן 48, נפצע בתאונה באורח קשה.