בנובמבר: "לעלות על הגל של אנטי-ביבי? לא יעבוד"
(צילום: משה מזרחי)

הביקורת הייתה חסרת תקדים, והגיעה מצד חבר בממשלתו של בנימין נתניהו בחמש השנים האחרונות. השר זאב אלקין, שר המים וההשכלה הגבוהה עד אמש (רביעי), תקף בחריפות יוצאת דופן את ראש הממשלה, והודיע על הצטרפותו לתקווה חדשה, מפלגתו של גדעון סער.
"אתה יודע היטב את האמת הפשוטה: לקחת שוב, משיקולים אישיים - בפעם הרביעית - את ישראל לבחירות מיותרות והזויות תוך שנתיים, בעיצומו של המשבר הבריאותי והכלכלי הקשה ביותר שידעה מדינת ישראל", אמר אלקין לנתניהו. "בשנתיים האחרונות, ובמיוחד בתקופה האחרונה, אני מרגיש יותר ויותר שהשיקולים האישיים שלך והגחמות של סביבתך הקרובה תופסים מקום מרכזי יותר ויותר בתהליך קבלת ההחלטות. האמון שלי בך ובכוונותיך נסדק. השיקול האישי מתערבב עם השיקול הלאומי, ואף גובר עליו יותר ויותר".
המתקפה של אלקין על נתניהו
(צילום: Al Ymama)

אלו היו רק חלק מאמירות קשות במיוחד שהטיח אלקין בראש הממשלה, דקות אחרי שהודיע על התפטרותו מהממשלה ומהליכוד אל תפקיד סגנו של סער. אבל בהזדמנויות רבות, וגם לאחרונה, אמר אלקין דברים שונים לחלוטין על נתניהו. הנה כמה מהם.

21 בדצמבר 2020

בתשובה לשאלה אם למהלכים של הליכוד מול כחול לבן יש קשר למשפט של נתניהו, אמר השבוע אלקין בגלי צה"ל: "קשר לזה אני לא רואה".

23 בנובמבר 2020

לאחר ההכרזה על ועדת חקירה לצוללות, בריאיון לאולפן ynet: "לגנץ ולאנשי כחול לבן אין סיכוי להנהיג שוב את הקו נגד ביבי, הם גם ככה בוגדים בעיני המפלגה הזו. אני רוצה להזכיר את שאול מופז, כשיועצים למיניהם אמרו לו לפרוש, הם יעצו לו גם 'לך על הראש על נתניהו והליכוד, אתה תהיה גדול ותקבל הרבה מנדטים בבחירות'. כולנו זוכרים איך זה נגמר. אין לוועדה שום משמעות חוץ מניסיון לתפוס כותרת, לעלות על הגל הזה של 'אנטי ביבי'. זה לא יעבוד. חבל על הזמן, זה פתטי".
באוקטובר: "המשטרה לא חשודה ביחס אוהד לנתניהו"
(צילום: אלכס גמבורג, חגי דקל)

4 באוקטובר 2020

באולפן ynet, על הטענות שלפיהן האכיפה בהפגנות נגד הממשלה ונתניהו מוכוונת מהדרגים הפוליטיים: "אתה באמת חושב שאכיפה של המשטרה היא זאת שניתנת לשליטה על ידי ראש הממשלה? כמו שאתה יודע, המשטרה לא בדיוק 'חשודה' ביחס אוהד לראש הממשלה".

24 באוגוסט 2020

על רקע המגעים לפשרה עם כחול לבן, בריאיון לאולפן ynet: "הליכוד ונתניהו הוכיחו שאנחנו המבוגר האחראי כאן, ועושים הכול כדי למנוע בחירות".

17 בספטמבר 2019

לאחר המדגמים בבחירות 2019 ב': "לכל הצוהלים בשמאל שמנסים להתערב ולהכתיב לתנועת הליכוד מי ינהיג אותה כדאי שתפנימו - הלכוד הוא מפלגה דמוקרטית (בין האחרונות במדינת ישראל) ובנימין נתניהו הוא יו"ר נבחר של תנועת הליכוד ומועמדנו לראשות ממשלה".
באוגוסט: "נתניהו - המבוגר האחראי"
(צילום: גיל יוחנן, שרון שדה)

28 פברואר 2019

לאחר נסיעה למוסקבה עם נתניהו, ולפני הכרעת היועמ"ש בנוגע לפרשות השונות: "ראש הממשלה היה כרגיל, ממוקד מטרה בפגישות החשובות עם נשיא רוסיה. אני תמיד מתפעל מיכולתו בנושא המדיני-ביטחוני. ראיתי את נתניהו מנהל ישיבות קבינט תוך כדי דברים לא פשוטים שקרו לו ברמה האישית, הוא מסוגל לשים הכול בצד".

3 בפברואר 2019

בנוגע לבקשות נתניהו לשריונים לפני הפריימריז של הליכוד בבחירות 2019 א': "ראש הממשלה פועל לפי האינטרסים של תנועת הליכוד, בדרך כלל הבקשות מאושרות".

24 ביולי 2018

עם הודעת נתניהו כי הוא תומך בו במרוץ לראשות העיר ירושלים, שבו הפסיד: "אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון והתמיכה במועמדות שלי לראשות העיר ירושלים. שנים רבות עבדתי לצידו של ראש הממשלה בצמתים חשובים בפוליטיקה הישראלית ועשינו הרבה דברים ביחד. אין לי ספק, שכראש העיר ירושלים, יחד עם ראש הממשלה, נמשיך לעבוד יד ביד ונעשה את ירושלים חזקה יותר".

13 בפברואר 2018

לאחר פרסום המלצות המשטרה נגד נתניהו: "פסטיבל תקשורת מתוזמן היטב סביב פרסום המלצות המשטרה בפריים טיים הוא ניסיון מצער להפעיל לחץ לא לגיטימי על המערכת הציבורית והפוליטית, להפיל ממשלת ימין בניגוד מוחלט להוראות החוק. במדינה דמוקרטית מתוקנת עומדת לכל אזרח חזקת החפות גם אם הוא ראש הממשלה. צר לי לאכזב את כל חורשי רעתו של ראש הממשלה נתניהו שהתייאשו מלהחליפו בקלפי ותולים את יהבם בפסטיבל שמתקיים הערב. אין לי ספק שהליכוד והקואליציה יעמדו איתן כנגד ניסיונות אלה ובנימין נתניהו ימשיך להוביל את מדינת ישראל עוד שנים רבות".
פורסם לראשונה: 23:28, 23.12.20