מושל מדינת המחוז קטסינה בניגריה הודיע הערב (יום ה') שיותר מ-300 תלמידים, שנחטפו בשבוע שעבר מבית ספר באזור, שוחררו והועברו לכוחות הממשלה. המושל, אמינו בלו מסארי, אמר ש-344 ילדים שהוחזקו ביער במדינת המחוז הסמוכה זמפרה שוחררו מהשבי.
מסארי אמר שהילדים חולצו על ידי כוחות הביטחון, שכיתרו את האזור שבו הוחזקו הילדים וקיבלו הוראה לא לפתוח באש. על שחרור הילדים מהשבי של ארגון הטרור בוקו חראם אמר המושל: "יצרנו קשר עקיף במטרה להבטיח שהילדים ישוחררו מבלי להיפגע. אנחנו מודים לאלוהים שהם שמעו לעצה שלנו ולא נורתה ירייה אחת".
2 צפייה בגלריה
בוקו חראם פרסם סרטון של ה ילדים ה חטופים ניגריה
בוקו חראם פרסם סרטון של ה ילדים ה חטופים ניגריה
מתוך סרטון שפרסם היום ארגון הטרור בוקו חראם
המושל מסארי ציין שהילדים יחזרו לקטסינה, יעברו בדיקות רפואיות ויפגשו את משפחותיהם בשעות הקרובות. הדובר של מדינת המחוז אמר ל-BBC שאף אחד מהילדים לא נהרג בשבי.
לפי המושל הרשויות מצאו את רוב הילדים שנעלמו אחרי המתקפה בבית הספר בשבוע שעבר, אך לא את כולם. גורם ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות AFP שחלק מהילדים נשארו בידי השובים, שקיבלו את הכופר שדרשו תמורת שחרור הילדים.
מוקדם יותר פרסם ארגון הטרור בוקו חראם סרטון לא מאומת שבו הופיעו התלמידים החטופים. נער שפנה למצלמה בסרטון אמר שהוא אחד מ-520 תלמידים שנחטפו על ידי הארגון הג'יהאדיסטי. "עזרו לנו", מבקשים הילדים שמקיפים את הנער בסרטון, שנראים תשושים.
ממשלת ניגריה לא אישרה עדיין כמה תלמידים נעדרים מאז המתקפה בבית הספר בקטסינה. לפי שני גורמים ניגרים מספר הנעדרים הוא 320 או 333. הורי התלמידים קיבלו בימים האחרונים דיווחים על מו"מ שמתנהל בין ממשלת ניגריה לג'יהאדיסטים, שדרשו כופר תמורת שחרור הילדים.
במתקפה ביום שישי שעבר הסתערו חמושים, שרכבו על אופנועים, על בית ספר במחוז קנקארה. לפי ההערכות המתקפה הייתה של ארגון פשע מקומי, שפעל בפקודת בוקו חראם. בזמן המתקפה היו בבתי הספר יותר מ-800 תלמידים.