ספיר כהן בבית המשפט

ספיר כהן, מטפלת בפעוטון בחיפה, הורשעה היום (שני) ב-15 מקרי התעללות בתינוקות שהיו תחת השגחתה. שופט בית המשפט המחוזי בעיר, אמיר טובי, דחה את טענת ההגנה כי לא מדובר בהתעללות אלא בעבירות של תקיפה בלבד וקבע כי מדובר ב"מעשים שהנפש מתקוממת נגדם, ונושאים את אותו פן בלתי מוסרי המייחד את עבירת ההתעללות". העונש המירבי שצפוי לכהן עומד על תשע שנות מאסר.
3 צפייה בגלריה
הסייעת ספיר כהן הורשעה בתקיפה והתעללות בילדים בגן בנווה שענן בחיפה
הסייעת ספיר כהן הורשעה בתקיפה והתעללות בילדים בגן בנווה שענן בחיפה
"כבר שנתיים אנחנו לא ישנים בלילה". אביה של אחת התינוקות מוצא מבית המשפט
ההתעללות, שתועדה במצלמות האבטחה של המעון, נחשפה במרץ 2019. זוג הורים הבחינו בשטף דם על שפתיה של בתם - תינוקת כבת חצי שנה. לאחר שקיבלו תשובות מתחמקות מהמטפלות וממנהלי הפעוטון, הוזמנו ההורים לצפות בסרטוני אבטחה.
בסרטונים נראו ספיר כהן ומטפלת נוספת, ששמה אסור לפרסום, מכות תינוקות שהיו תחת השגחתן. בתיעוד מהמעון נראתה כהן דוחפת בכוח מוצץ לפיה של אחת הפעוטות, ובמועד מאוחר יותר הכתה אותה. במקרה אחר שתועד היא דרכה על פעוטה, הרימה אותה מבגדיה והניחה אותה בסל קל, ולאחר מכן כיסתה את פניה בחיתול למרות שידעה שהתינוקת סובלת מהתקררות.
3 צפייה בגלריה
המטפלת ספיר כהן
המטפלת ספיר כהן
המטפלת ספיר כהן
(צילום: גיל נחושתן )
כהן הודתה במעשים המיוחסים לה, אולם סנגורה, עו"ד יובל זמר, טען כי לא מדובר בעבירות של התעללות, כי אם במעידה חד פעמית שנגרמה מאחר שכהן הרגישה רע באותו יום וחויבה להגיע בכל זאת לעבודה. "להוציא את אותן שעתיים, מדובר במטפלת חמה, קשובה, אוהבת, אכפתית ומקצועית, המטפלת באהבה ובמסירות", טען.
במהלך הדיון קרא אביה של אחת התינוקות שספגו התעללות קריאות "מתעללת" לעברה של כהן, והורחק מאולם בית המשפט. בתום הדיון אמר: "מה עוד אנחנו צריכים לעבור כנפגעי עבירה במדינת ישראל עד שהמתעללות יישבו בכלא? כבר שנתיים אנחנו לא ישנים בלילה, זה לא מספיק להם?".
3 צפייה בגלריה
"מעידה חד פעמית". הסנגור יובל זמר
"מעידה חד פעמית". הסנגור יובל זמר
"מעידה חד פעמית". הסנגור יובל זמר
השופט טובי כאמור דחה את הטענות. הוא בחן שישה "מבחנים משפטיים", שבמידה והם מתקיימים - מתקיימת עבירת ההתעללות. הוא ציין כי במקרה זה התקיימו כל ששת המבחנים. "צפייה בסרטוני מצלמות האבטחה ובחינת מעשיה של הנאשמת מובילה למסקנה חד משמעית כי מעשיה הם מעשי התעללות מובהקים", אמר.
עו"ד זמר אמר בתום הדיון כי ישקול את צעדיו. "היום הכריע בית המשפט המחוזי את דינה של הנאשמת והרשיע אותה, בניגוד לדעתנו, בעבירה של התעללות להבדיל מריבוי עבירות תקיפה. אנו מכבדים כמובן את הכרעת הדין ויחד עם זאת לומדים אותה ושוקלים את המשך צעדינו".