נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ קרא הלילה (יום ד') לתומכיו הרפובליקנים – המתנגדים העיקריים לחיסוני הקורונה – ללכת להתחסן. "אני ממליץ לעשות זאת", אמר טראמפ בריאיון לרשת "פוקס ניוז".
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
"זה חיסון נהדר". טראמפ
(צילום: רויטרס)
"אני ממליץ על כך להרבה אנשים שלא רוצים לקבל (את החיסון), הרבה מהאנשים האלה הצביעו לי", הוסיף הנשיא לשעבר. "זה חיסון נהדר, זה חיסון בטוח וזה עובד".
זו התמיכה המפורשת ביותר של טראמפ במבצע החיסונים ההמוני מאז שעזב את הבית הלבן בינואר. שאר הנשיאים לשעבר, כולל ברק אובמה הדמוקרט וג'ורג' בוש הבן הרפובליקני, כבר השתתפו בקמפיינים ציבוריים בניסיון לעודד אנשים להתחסן, אך טראמפ שמר על שתיקה.
2 צפייה בגלריה
מתחסנים בארה"ב נגד קורונה
מתחסנים בארה"ב נגד קורונה
גברים רפובליקנים תומכי טראמפ הם המתנגדים העיקריים. חיסון נגד קורונה בארה"ב
(צילום: AFP)
הנשיא לשעבר עצמו ספג ביקורת בתקופת כהונתו על כך שהמעיט בחומרת המגפה. אחרי שהחלימו מקורונה, הוא ורעייתו מלניה התחסנו בחשאי לפני שעזבו את הבית הלבן.
סקרים בארה"ב מראים כי גברים רפובליקנים, שתומכים באופן גורף בטראמפ, הם המתנגדים העיקריים לחיסון. לפי הסקרים, שליש מתומכיו השמרנים של טראמפ יסרבו להתחסן אם תהיה להם אפשרות לעשות זאת, לעומת 10% מהדמוקרטים.
בריאיון, טראמפ נשאל אם בכוונתו להתמודד שוב בבחירות הבאות. "על פי כל הסקרים, הם רוצים שארוץ שוב", אמר טראמפ. "אבל אנחנו נראה".