שתי רקטות נורו לפנות בוקר (יום שני) מצפון רצועת עזה אל הים באזור אשדוד, כך עדכן דובר צה"ל. על אף שיגור הרקטות, לא הופעלה אזעקה. בהודעת צה"ל נכתב כי "זוהו שני שיגורים מצפון רצועת עזה לעבר מרחב החוף באזור אשדוד אשר לא הפעילו התרעה". מאוחר יותר תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר יעדי חמאס שהוגדרו כ"סדנאות לחפירת מנהרות".
נזקי תקיפת מטוסי חיל האוויר ברצועת עזה

2 צפייה בגלריה
ההרס בדרום הרצועה לאחר תקיפה צה"ל
ההרס בדרום הרצועה לאחר תקיפה צה"ל
הנזק מתקיפת חיל האוויר בדרום הרצועה
2 צפייה בגלריה
ירי רקטה מ רצועת עזה לישראל
ירי רקטה מ רצועת עזה לישראל
הרקטות שוגרו מצפון הרצועה אל הים באזור אשדוד. ארכיון
(צילום: AFP)
הרקטות שוגרו מהעיירה בית חאנון שבצפון הרצועה. כיפת ברזל לא שיגרה טילים מיירטים מכיוון שהרקטות זוהו מיד ככאלה שייפלו בים. בצה"ל בודקים אם השיגור בוצע על ידי חמאס או על ידי הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני.
צה"ל מסר כי הוא "רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור נגד ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול בנחישות ככל שיידרש, נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל וריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".
בסוף חודש דצמבר יירטה כיפת ברזל שתי רקטות ששוגרו לעבר אשקלון. אזעקות נשמעו אז באשקלון, זיקים, כרמיה, נתיב העשרה, מבקיעים ובאזור התעשייה הדרומי באשקלון.
בתגובה לאותם שיגורים צה"ל תקף ברצועה ופגע במתקן רקטות משמעותי של חמאס. מקורות פלסטינים אמרו אז ל-ynet כי אחד המבנים שנפגעו הוא אתר של הזרוע הצבאית של חמאס המשמש לשיפור יכולות רקטיות. פיצוץ המתקן הרעיד את העיר עזה, יצר פטריית אש ענקית והוביל לכמה פיצוצי משנה כתוצאה מהתלקחות אמצעי הלחימה שהיו בו.
שלושה ימים לאחר מכן נשמעה אזעקה בעוטף עזה, שעות לפני תרגיל שקיימו חמאס ויתר הזרועות הצבאיות ברצועה, אולם לפי צה"ל השיגור נחת בשטח הרצועה.