(צילום: משי בן עמי)

לקראת שלב ההמלצות לנשיא אומר גלעד קריב, שנבחר לכנסת מטעם מפלגת העבודה, כי מפלגתו לא תשב בממשלה אחת עם בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר ממפלגת "הציונות הדתית". בריאיון באולפן ynet היום (חמישי) הוא אמר: "אנחנו לא נשב עם הגזענים של בן גביר, נעם וסמוטריץ', לא נשב תחת ראש ממשלה שנאשם בפלילים. נשב בכל קואליציה אחרת שתוביל את מדינת ישראל לחילוץ הפקק השלטוני הזה".
קריב ציין כי העבודה תפעל להחליף את יו"ר הכנסת יריב לוין. "יריב לוין מסוכן לדמוקרטיה הישראלית לא פחות מנתניהו. האיש הזה ריסק את הפיקוח הפרלמנטרי. הוא הכול חוץ מדמוקרט, הוא הפך את הרשות המחוקקת של ישראל לאסקופה נדרסת לראש הממשלה. יו"ר הכנסת הגרוע ביותר בתולדות מדינת ישראל".
1 צפייה בגלריה
גלעד קריב
גלעד קריב
"נבדוק את כל האפשרויות". גלעד קריב באולפן ynet
(צילום: יריב כץ)

הוא לא שלל את האפשרות כי העבודה תשב תחת נפתלי בנט כראש ממשלה. "אני חוזר על מה שאמרה מרב מיכאלי - אנחנו נבדוק את כל האפשרויות שיובילו אותנו ליעד הפוליטי של סיום כהונת נתניהו. ברור שאנחנו מעדיפים אחרים בראשות הממשלה על פני בנט".
בנושא זה הוא הוסיף: "אני זוכר שבתקופת מלחמת ששת הימים, כשהחברה הישראלית עמדה ברגע גורלי, החרם של בן גוריון על בגין הסתיים". עם זאת כשנשאל אם יאפשרו חקיקת פסקת התגברות שמקדם בנט השיב: "בדרך להחליף את נתניהו לא נהרוס את מערכות השלטון במדינת ישראל".