מנכ"ל משרד הבריאות: "לדבר על סגר"
(צילום: שחר גולדשטיין)

שר הבריאות ובכירי משרדו מבהירים: "ריסון מהודק" כבר לא יעזור, הגיע הזמן להטלת סגר. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר דברים אלו הבוקר (יום ג') באולפן ynet, שר הבריאות יולי אדלשטיין הודה כי "אנחנו בגל שלישי", וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס ציינה כי אנחנו לקראת סגר שלישי - והתנגדה להחרגתם של עובדי המפלגות ממנו.
בדיון סוער בוועדת החוקה של הכנסת, שבמהלכתו התעמתה לא פעם עם חברי הכנסת ועם מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית עו"ד אורלי עדס, אמרה ד"ר אלרעי פרייס כי "כרגע אנחנו כנראה הולכים לסגר שלישי. הקבינט צריך לקבל את ההחלטה הזאת ונקווה שלא נגיע ל-6,000 מאומתים כדי להגיע להחלטה הזאת".
שר הבריאות מתריע כי נדרשים צעדים "לא פשוטים"

היא התנגדה להחרגת עובדי המפלגות מהוראות הסגר ואמרה: "אין הצדקה לאפשר להם לצאת בעת סגר כשאנחנו שלושה חודשים לפני בחירות". עו"ד עדס השיבה: "זו מערכת בחירות קצרה ויש לאפשר למפלגות לעבוד. לא מדובר באלפים, אלא אולי במאות עובדים רוב התקופה". לדברי עדס, "שבוע-שבועיים לפני הבחירות - יש לאפשר (הקלות) לקבוצות יותר גדולות".
שר הבריאות יולי אדלשטיין, שהתארח בדיור המוגן מגדלי הים התיכון בגני תקווה עם המחוסן הראשון במסגרת פרויקט "מגן אבות ואמהות", אמר שמדובר ב"יום מרגש כי הגענו לכמעט 30 אלף מתחסנים ביומיים הראשונים. זה נתון מדהים שמעיד על היענות יפה מאוד של הציבור להתחסן".
אבל לצד זאת, הבהיר אדלשטיין, "יש גם דריכות - הגענו ליותר מחמישה אחוז מאומתים, ומקדם ההדבקה עומד היום על 1.3. אפשר להצהיר בצורה לא חגיגית לחלוטין - אנחנו בגל שלישי. אנחנו במצב קריטי שצריך להתנהל בחיסון ובריסון".
"עד שהחיסונים ישפיעו ייקח בין חודשיים לשלושה. בינתיים אנחנו חייבים לשמור על הבריאות של אזרחי ישראל, ולהוריד את התחלואה", אמר שר הבריאות לאחר שאתמול נרשם שיא במספר הנדבקים מאז סיום הסגר השני - כמעט 3,600 מאומתים. "בזבזנו זמן יקר ומצב התחלואה לא משאיר ברירה מללכת לסגר. אני קורא לכולם לשים רק את הבריאות מול העיניים. אין לנו פריבילגיה להכניס שיקולים פוליטיים לשיקולי הבריאות".
בריאיון הבוקר באולפן ynet העריך מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי כי ראש הממשלה יכנס את קבינט הקורונה על מנת לדון בתגובה לעליית התחלואה: "התגובה צריכה להיות הגבלות ללא ספק. אני לא בטוח ש'ריסון מהודק' כפי שהוצע יצליח להתמודד עם העלייה הזאת. ייתכן שנצטרך לדבר על סגר".