למרות איום הקנסות והנוכחות המוגברת של המשטרה ברחבי ישראל, כדי לאכוף את הסגר הלילי, לא מעט מסיבות פורים נערכו אמש (ה') בבתים פרטיים, וגם בבתי כנסת נצפו לעתים התקהלויות של אלו שהגיעו לשמוע את קריאת מגילת אסתר.
6 צפייה בגלריה
קריאת המגילה בביתר עילית
קריאת המגילה בביתר עילית
קריאת מגילת אסתר בביתר עילית
(צילום: שלו שלום)
6 צפייה בגלריה
קריאת המגילה בביתר עילית
קריאת המגילה בביתר עילית
(צילום: שלו שלום)
קריאת מגילה בבתי כנסת בירושלים ובת"א
(צילום: מוטי קמחי)

חלק מהחוגגים ניצלו כנראה את העובדה שבחג הפורים אין איסור על גרימת רעש במהלך הלילה. במשטרה הבהירו אמנם כי יפעלו לאכוף את התקנות גם בתוך הבתים הפרטיים, אולם לפחות בירושלים לא נרשמו התנגשויות בין השוטרים למפעילי המסיבות. הקנס על הפעלת אירוע המוני, נזכיר, עומד כעל 10,000 שקלים.
ברחובות פוזרה אמש מסיבת טבע בהשתתפות כ-40 בני אדם. במשטרה אמרו כי עם הגעת השוטרים לשטח הפתוח ברחוב מנחם בגין בעיר החלו המבלים להימלט מהמקום. ארבעה מהם נעצרו לאחר שתקפו את השוטרים, שניסו למנוע מהם לברוח. המשטרה מסרה כי דו"חות יירשמו למשתתפים, שפרטיהם בידיה.
עוד קודם לכן, בירושלים ובביתר עילית, מאות הצטופפו בבתי כנסת לשמיעת קריאת מגילת אסתר – גם כן בניגוד להנחיות. רבים היו מחופשים לרגל החג, ללא מסכות וללא ריחוק חברתי. בחלק מבתי הכנסת בירושלים דווקא הקפידו על ההנחיות, ופתחו את שעריהם למתפללים לפי כללי "התו הירוק" – למחוסנים או מחלימים בלבד, ובתפוסה של 50%. בתי כנסת אחרים חילקו את קריאת המגילה לפי שעות וקבוצות באוהלים פתוחים.
מחסומים בכבישים: המשטרה אוכפת את הסגר הלילי
(צילום: ליהי קרופניק, רועי עידן, דנה קופל)

פיזור מסיבת פורים במרתף של מסעדה באילת
(צילום: דוברות המשטרה)

בשכונות החרדיות בירושלים, בקהילות שבהן כן נוהגים לשמור על ההנחיות, מצאו פתרונות של מניינים קטנים ותפילה באוויר הפתוח, אך בפלגים הקיצוניים ובחלק מן החסידויות קיימו את קריאת המגילה בהתקהלויות אסורות של מאות בבתי הכנסת.
בשוק מחנה יהודה בירושלים ובמרכז העיר הייתה נוכחות משטרתית בולטת, והאזורים הללו שמדי שנה מהווים מוקד להתקהלויות בחג נותרו אמש ריקים מאדם. עוד לפני כניסת הסגר הלילי לתוקף, המשטרה פשטה על מרכז העיר ועל השוק ודרשה מבעלי העסקים לסגור את שעריהם בזמן. השוטרים תיעדו את האזהרות כדי שלאחר מכן יוכלו לתת דו"חות ואף צווי סגירה במידת הצורך. רוב בעלי העסקים נענו להוראות וסגרו את חנויותיהם.
הסגר הלילי שמתחיל בשעה 20:30 ומסתיים בשעה 05:00 יחול גם היום, יום שישי, ובשבת. במהלכו אסורה יציאה מהבית למרחק של יותר מקילומטר, למעט למטרות חיוניות, ואסורה שהייה בביתו של אדם אחר. הקנס על הפרת ההגבלות הללו הוא 500 שקלים. קיום מסיבות אסור לאורך כל שעות היום והלילה.
6 צפייה בגלריה
קריאת מגילה בירושלים
קריאת מגילה בירושלים
קריאת מגילה בירושלים
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
אכיפה בירושלים
אכיפה בירושלים
שוטרים מסיירים בבירה
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
רחובות ריקים בירושלים
רחובות ריקים בירושלים
רחובות ריקים בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
במהלך הסגר הוטלו גם הגבלות על פעילות התחבורה הציבורית. על פי המתווה, שפורסם שעה אחת בלבד לפני כניסתו לתוקף, הקווים הבינעירוניים הפסיקו לפעול בשעה 20:00 ולא יפעלו גם במוצאי השבת. היום, יום שישי, הם כן יפעלו. תחנות הרכבת בכל רחבי הארץ נסגרו לכניסת נוסעים בשעה 20:00, וייפתחו מחדש ביום ראשון בבוקר, עם חידוש השירות.
על מנת לאכוף את ההגבלות החדשות המשטרה הציבה כ-250 מחסומים בכבישים. המפכ"ל קובי שבתאי, שהגיע למחסום במחלף מורשה ובהמשך ביקר גם במחסום בתל אביב, קרא לציבור לשמור על ההנחיות: "פרסנו מחסומים בין הערים ובתוך הערים וכוחות נוספים שפועלים לאכוף את הסגר במטרה לשמור על שלום הציבור ולמנוע התקהלויות בלתי חוקיות. אני פונה לציבור בקריאה לכבד את ההנחיות ואנו מצפים לשיתוף פעולה מלא והימנעות מעימותים מיותרים. הפרה בוטה של החוק והסדר תטופל בכלים העומדים לרשותנו".
פורסם לראשונה: 00:08, 26.02.21