הראיון עם יפה בן דויד באולפן ynet
(צילום: משי בן עמי)

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד התייחסה הבוקר (יום ב') בספקנות להבטחה של שר החינוך יואב גלנט לגבי תחילת מבצע החיסונים לעובדי ההוראה בשבוע הבא. בראיון לאולפן ynet היא אמרה בתגובה: "מניסיוני, אני רוצה קודם כל לראות שזה מתבצע, ואז אברך ואשמח על כך".
מישהו עדכן אתכם או שאת שומעת את זה מהתקשורת? "אתמול שוחחתי עם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי. שאלתי אותו למה משרד הבריאות עצר רשויות שהצליחו להגיע להסדר עם בתי חולים והתחילו לחסן את עובדי ההוראה, כמו בתל אביב ובמקומות אחרים. הוא אמר לי 'תשמעי, עצרנו את זה ואני מאמין שבשבוע הבא נתחיל לחסן'".
בינתיים סכסוך העבודה עומד עד שתביני מה קורה? "חד וחלק. אני רוצה להדגיש שבהתחלה בכלל לא דיברו על חיסון עובדי ההוראה בדצמבר וינואר אלא הרבה יותר רחוק. נאלצתי להכריז סכסוך עבודה כדי להגן על בריאותם ואני שמחה שעכשיו כולם נרתמים לעשות זאת".
אם בשבוע הבא יתחילו לחסן, סכסוך העבודה יבוטל? "עד שלא יחוסנו כל המורים שרוצים להתחסן - אני לא אבטל את סכסוך העבודה".
2 צפייה בגלריה
יפה בן דויד
יפה בן דויד
יפה בן דויד באולפן ynet. "רצו לחסן את המורים אחרי ינואר"
(צילום: הדר יואביאן)
אבל יש מלאי חיסונים מוגבל, הרבה אוכלוסיות סיכון, אולי צריך להתחשב בזה? "אי אפשר לחסן רק חלק. כולם נמצאים באותה רמת סיכון. לכן אמרנו: תחסנו קודם את אלה שעובדים בפועל, מלבד ה' עד י'".
ברגע שכולם יחוסנו אפשר יהיה להמשיך באופן רציף את הלימודים עד סוף השנה? "החיסון הראשון נותן 50 אחוז הגנה, ואחרי כמה שבועות מקבלים את החיסון השני שנותן את ה-100 אחוז הגנה. אני חוזרת ואומרת: קבוצות קטנות והחיסונים יגרמו לכך שמערכת החינוך תעבוד כסדרה עד סוף השנה".
גלנט: חיסון צוותי ההוראה - בשבוע הבא
(צילום: משי בן עמי)

בואי נדבר על מה שקורה הבוקר. שכונות בירושלים הפכו כתומות אבל באתר משרד הבריאות זה לא מעודכן והן צהובות. מורים שהלכו הבוקר לעבוד שם מרגישים מופקרים? "בוודאי. ובכלל, אתמול שינתה ועדת החינוך (את ההחלטה על כיתות ה'-י', א"ל) בניגוד להמלצה של משרד הבריאות, שזה גם תמוה. הופכים את ההצעות האלה בתקופה כל כך עמוסה, כל אחד מנסה לעשות פופוליטיקה על חשבון ההוראה. אין ספק שזה מסכן. עובדי ההוראה באים עם חששות גדולים".
ההחלטה בוועדת החינוך הייתה פוליטית? "אני חוזרת ואומרת: מי שאמון על הבריאות זה משרד הבריאות. בא משרד הבריאות ואומר 'חברים, לפי הנתונים שלנו, כיתות ה' עד י' צריכות כרגע להיות בלמידה מרחוק עד שתרד התחלואה'. זה כמו שאת הולכת לרופא, את סומכת על הרופא, ויבוא מישהו שהוא לא מקצועי וייתן החלטה בניגוד למה שנתן הרופא".
מצד שני אומרים שיש חשיבות גדולה בכך שהילדים ילכו לבתי ספר גם בתקופה כזאת. "חברים תקשיבו, יש הנחיות של משרד הבריאות שקשה ליישם בבתי ספר. המנהלים, הסגנים, עובדי ההוראה, וגם הגננות, מטרללים את עצמם כדי לעשות את המקסימום ולשמור על הבריאות שלהם ובוודאי של התלמידים".