תיעוד מזירת הירי בביר נבאללה

פלסטיני בן 42 נהרג הלילה (בין שני לשלישי) במהלך פעילות של כוחות הביטחון שנכנסו לכפר ביר נבאללה שליד רמאללה. ההרוג, אוסמה מנסור מהכפר בידו, נורה בראשו כשנסע ברכבו עם אשתו, שנורתה גם היא ונפצעה באורח קשה. כוחות הביטחון החרימו את רכבו.
2 צפייה בגלריה
תקרית ירי עם הרוג במהלך פעילות כוחות הביטחון הלילה ליד רמאללה
תקרית ירי עם הרוג במהלך פעילות כוחות הביטחון הלילה ליד רמאללה
רכבו של ההרוג הפלסטיני
לפי צה"ל, מנסור ניסה לבצע פיגוע דריסה בזמן שלוחמי חטיבת כפיר ביצעו מבצע נרחב של מעצרים ותפיסת אמצעי לחימה. הכוח שירה בו עמד במחסום שהוקם באחד הכבישים כדי ליצור שטח סטרילי, ונפגש עם אוסמה שהגיע למקום ושוחח עם החיילים. לפי הצבא, הוא האיץ לפתע לעבר הכוח שהגיב בירי. לא היו נפגעים בקרב החיילים.
אשתו של מנסור סיפרה לכלי התקשורת הפלסטיניים שהירי אירע כשהשניים עשו את דרכם הביתה. "שתי מכוניות של הצבא וחיילים אמרו לנו לעצור, וכיבינו את המנוע. כששוחררנו התחלנו לנסוע ופתחו עלינו באש. הם ירו בבעלי שהפך לשהיד".
דובר צה"ל ציין כי "לוחמי צה"ל סיכלו אירוע דריסה בבנימין. הלוחמים במחסום זיהו רכב שעוצר במחסום ולפתע האיץ לעבר קבוצת לוחמים נוספת שפעלה במרחב, באופן שסיכן את חייהם. הלוחמים הגיבו בירי לסיכול האיום".
בשבת האחרונה אירע ניסיון דריסה בעין מבוע שבבנימין. המחבל האיץ לעבר לוחמי צה"ל שהוצבו בשמורת הטבע נחל פרת והתנגש בכמה מכוניות. לא היו נפגעים באירוע. המחבל נעצר, ובצבא מסרו כי מתחקיר ראשוני מדובר בניסיון פיגוע.