דברי "המתחסן המיליון" ג'בארין

מוחמד ג'בארין (66) מאום אל פחם, שזכה לתואר "המתחסן המיליון" בזמן שקיבל חיסון נגד קורונה לצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ריצה בעבר 13 שנות מאסר בגין עבירות אלימות. "אני לא רוצח, ישבתי בכלא כמו כולם, מיליון וחצי או שני מיליון ישבו בכלא ואני לא היחיד", אמר היום (א') ג'בארין ל-ynet אחרי שנודע כי הוא הורשע בעבר בכמה מעשי שוד, ניסיון שוד, סחר בנשק, החזקת אמצעי לחימה ועבירות נוספות.
ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הגיעו ביום שישי למתחם החיסונים של קופת החולים כללית באום אל פחם - שם קיבל ג'בארין את המנה הראשונה של החיסון. "זאת התרגשות גדולה, אנחנו שוברים את כל השיאים", אמר נתניהו במעמד שבו החזיק ג'בארין את השלט "אני המחוסן המיליון".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו על לקראת הבחירות פונה למגזר הערבי: "אני רוצה תמיכה שלכם, חד משמעית"
בנימין נתניהו על לקראת הבחירות פונה למגזר הערבי: "אני רוצה תמיכה שלכם, חד משמעית"
ג'בארין אחרי קבלת החיסון לצד נתניהו ואדלשטיין
(צילום: חסן שעלאן)
אלא שהיום התברר כאמור כי לג'בארין עבר פלילי עשיר. בין השנים 1978 ל-1992 הוא היה מעורב במעשים עברייניים שבעקבותיהם נשלח לתקופות מאסר שונות ובמצטבר 13 שנה. "נתניהו חבר שלי? זה ראש הממשלה. הוא בא לעודד אותי כי אני 'המחוסן המיליון'. אמרתי לו תודה ושאני מקווה להרוויח את המיליון. ישבתי על עבירות נשק ושוד, בחיים לא רצחתי זבוב אפילו".
ג'בארין ציין כי מאז השחרור מהמאסר האחרון שלו הוא זנח לחלוטין את עולם הפשע. "מ-1992 אני לא בעולם הפלילי, זרקתי את העבר שלי, שילמתי לחברה על מה שעשיתי. תשאלו כל תושב בעיר והם יגידו מי אני. נפל המזל שאני הייתי המחוסן המיליון שאותו ביבי בעצמו, ראש הממשלה, בא לראות באום אל פחם".
2 צפייה בגלריה
מוחמד ג'בארין
מוחמד ג'בארין
"זרקתי את העבר שלי". ג'בארין
"המחוסן המיליון"
(צילום: לע"מ)

שר הבריאות אדלשטיין, שביקר היום במתחם חיסונים בנצרת, אמר בהתייחסו לג'בארין: "באנו לאום אל פחם, ראינו אותו מתחסן ובירכנו אותו. זאת ההוכחה שאנחנו לא עושים שום הצגות, או שאנחנו מחפשים איזה מתחסן מחמד שנביא אותו מהבית ואיתו נצטלם.
"באנו לתחנה באום אל פחם, וכמה דקות לפני נשאלו האחיות מי כאן מתחסן ומי מוכן שיבואו אליו ראש הממשלה ושר הבריאות. היה בן אדם שהסכים, הוא היה המתחסן. כולם מתחסנים, גם הטובים וגם הרעים וגם מי שהיה האסיר ושלא היה האזרח הכי טוב במדינה. אז הסיפור מוכיח שאין פה הצגה, שום פייק, אנחנו עושים דברים אמיתיים בשטח".