בעלת הגן בראיון לאולפן ynet
(צילום: נדב אבס, ירון ברנר)

ליטל ברסי, בעלת גן הילדים ברמלה שעומד במוקד חקירת התעללות לכאורה בילדים, מגלגלת אחריות לסייעות וטוענת בפני חוקריה: "לא ידעתי, הסייעות עשו את זה מאחורי הגב שלי. אם היו נוהגים כך בילדיי שלי, הייתי מרגישה נורא". כך עולה מפרטי עדותה שהגיעו לידי ynet.
3 צפייה בגלריה
ליטל ברסי
ליטל ברסי
"אם היו עושים זאת לילדיי, הייתי מרגישה נורא". ליטל ברסי
(צילום: עמית שעל)

ברסי שנעצרה בשלב השני של החקירה ונחשדת במקרי אלימות וגם באי-דיווח על אירועים אלימים, אמרה: "בחיים לא הרמתי יד. הפרדתי בין ילדים שרבו, ולפעמים צריך להפעיל קצת כוח, אבל מעולם לא הרבצתי".
נוסף אליה נעצרו בפרשה בעלה וכן שבע סייעות. הדיונים בהארכת המעצר בבית המשפט טעונים ומלווים בהטחת האשמות קשות מצד הורי הילדים שדרשו פעם אחר פעם שגם הגננת עצמה תיחקר.
החוקרים הטיחו בברסי את הסרטונים שבהם נראית סייעת מטלטלת טרמפולינה בחוזקה, כשאחד מילדי הגן עומד עליה. היא השיבה: "את זה ידעתי ונזפתי בסייעת עוד באותו היום". לאחר מכן הציגו החוקרים סרטון שבו נראית סייעת זורקת נעל על אחד הילדים. ברסי טענה: "לא ידעתי על האירוע עם הנעל, עד שאותו הורה פנה למשטרה. לא ידעתי ולא הייתי נוכחת. כשכבר סיפרו לי על האירוע, המשטרה הייתה בתוך התמונה".
לדברי הגננת, חלק מהאירועים התרחשו מאחורי גבה: "רוב האירועים היו רק אחרי שיצאתי מהגן ולא הייתי מודעת אליהם. בגלל המצב הבריאותי שלי נאלצתי להיעדר מהגן כחודשיים".
3 צפייה בגלריה
עו"ד סוזי עוזסיני ארניה
עו"ד סוזי עוזסיני ארניה
"אין לה יד ורגל בדבר". עורכת הדין סוזי עוזסיני ארניה
(צילום: חן רוטנברג)
3 צפייה בגלריה
עדי כרמלי
עדי כרמלי
עו"ד עדי כרמלי
(צילום: יאיר שגיא)
היא נדרשה גם להתייחס לכך שהעסיקה במקום סייעת שכבר נחשדה באלימות: "פניתי לפיקוח על מעונות היום ואמרו לי שהתיק נסגר נגד הסייעת בגלל זה העסקתי אותה. הבנתי גם מהסייעת עצמה שהתיק נגדה נסגר מחוסר אשמה".
לאורך החקירה חזרה וציינה כי הדברים נעשו מאחורי גבה וללא ידיעתה: "אני מרגישה נורא. יש לי ילדים קטנים, זה משהו נורא ואיום שקרה מאחורי הגב שלי. אני מרגישה תחושה של אוזלת יד. אם היו עושים לילדים שלי ככה גם אני הייתי מרגישה נורא. בחיים לא הייתי נותנת לזה יד."
עורכת דינה של בעלת הגן, סוזי עוזסיני ארניה, מסרה בתגובה: "מרשתי מכחישה כל מעשה אלימות מצדה כלפי מי מהקטינים, ככל שמעשים כאלה נעשו. לטענתה לא היה לה יד ורגל בדבר. אנו מאמינים כי ככל שהחקירה תתקדם האבחנה תתחדד והאמת בעניינה תצא לאור. יש לאפשר לרשויות החקירה לבצע את עבודתן. מרשתי מתמודדת עם בעיות בריאות ומביעה כאב על הדברים שפורסמו עד כה".
עו"ד עדי כרמלי המייצג את הורי הילדים אמר בתגובה כי "גרסת הגננת היא ניסיון שלא יצלח לחמוק מאחריותה ומשותפותה באירועי התעללות קשים שהפכו נוהג בגן שלה, אלימות הפכה דרך הטיפול בגן הזוועות הזה. נבטיח שאיש לא יחמוק מלתת את הדין. האחראים ,השותפים, הפוגעים ואלו ששתקו ולא דיווחו על מעשים כלפי תינוקות רכים - ישלמו וביוקר, התיק הזה יהווה דוגמה לכל הקשור בפגיעה בפעוטות וילדים חסרי ישע".
פורסם לראשונה: 21:56, 09.08.20